בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

בצל הפערים בתקצוב, נפתחה שנת הלימודים בחברה הערבית

בוועדת המעקב לענייני החינוך הערבי ציינו כי הפערים אמנם הצטמצמו, אך עדיין אין שוויון מלא. לפי נתוני משרד החינוך, ההשקעה בתלמיד בחינוך הממלכתי-דתי גבוהה בכ-13 אלף שקל מבתלמיד ערבי

תגובות
השר אורי אריאל עם תלמידי בית ספר בעיירה אום בטין בנגב, היום
אליהו הרשקוביץ

שנת הלימודים בחברה הערבית נפתחה היום (שלישי), בתום חופשת חג הקורבן, וכחצי מיליון תלמידים שבו לבתי הספר ולתיכונים.

בוועדת המעקב לענייני החינוך הערבי ציינו כי בשנים האחרונות אמנם מורגש שינוי לטובה בהשקעה בחינוך בחברה הערבית, אולם אין בהשקעה זו כדי להביא לצמצום פערים מלא. לפי נתוני משרד החינוך, ההשקעה הממוצעת של המשרד בתלמיד ערבי בתיכון עומדת על 20,800 שקל לתלמיד, בהשוואה ל-33 אלף בחינוך הממלכתי-דתי, ו-27 אלף בחינוך הממלכתי היהודי.

תלמידות ערביות בדרכן לבית הספר, היום בירושלים
אמיל סלמן

ד״ר איימן אגבאריה מהפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה, אמר ל"הארץ" כי "מצד אחד, שנת הלימודים נפתחת לאור צמיחה במספרי הלומדים והניגשים לבגרות ולאור השקעה הולכת וגוברת לצמצום פערים תקציביים בבתי הספר היסודיים. מצד שני, השנה נפתחת בצל הישגים של עולם שלישי במבחנים הבינלאומיים, והמשך ייצור זכאויות לבגרויות שאינן אפקטיביות לצורכי השכלה גבוהה בכלל, ובמקצועות התחרותיים והמתקדמים טכנולוגית בפרט".

בהקשר הזה הדגיש ד"ר אגבריה כי השנה נפתחת בצל התרחבות תופעת בתי הספר הפרטיים, הממיינים והתחרותיים, המעידה על על אי האמון של מעמד הביניים בחברה העברית בחינוך הציבורי. "המגמה מלמדת על אימוץ  אתוס ההצלחה הנאו-ליברלי הישראלי. זהו אתגר גדול למנהיגות החינוכית הערבית, שכיום נדרשת למשימה כפולה: להיאבק על האיכות והשוויון של החינוך הציבורי הערבי, וגם להשפיע על דמותו של החינוך הפרטי".

ח״כ ד״ר יוסף ג׳בארין (הרשימה המשותפת), חבר ועדת החינוך בכנסת, ציין כי "5,000 ילדים ערבים בנגב בגילאי 5-3 עדיין בלי מסגרות לימודים מזה יותר משנתיים, וכי עשרות אלפי שעות לימוד עדיין חסרות בחינוך הערבי בהשוואה לשעות המוקצות בחינוך היהודי. זאת, בנוסף למחסור של אלפי כיתות לימוד ביישובים הערבים".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו