טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

פועל בן 20 נהרג בהתהפכות מנוף באתר בנייה של הרכבת הקלה בפתח תקוה

הפועל לא הצליח לשמוע את קריאותיו של עובד אחר שסייע לו, והמנוף שעליו עבד התהפך. חברת נת"ע, שאחראית על האתר, הודיעה על הפסקת העבודות בכל אתרי הרכבת הקלה

תגובות
המנוף שהתהפך באתר הבנייה בפתח תקוה, היום
דוברות המשטרה

פועל בן 20 נהרג הבוקר (שלישי) באתר בנייה של הרכבת הקלה בפתח תקוה. הפועל, בהא עדנאן כנאנה מיפיע, הוא ההרוג הראשון בתאונות בנייה בשנת 2018, לאחר שב-2017 נהרגו 35 בני אדם. חברת נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע), שאחראית על האתר, הודיעה כי מחר יופסקו העבודות בכל אתרי הרכבת הקלה כדי לחדד הנחיות ונהלי בטיחות, בדגש על הפעלת כלים כבדים. האתר שבו התרחשה התאונה יושבת ל-48 שעות.

כנאנה נפצע אנושות בהתהפכות המנוף שעליו עבד, באתר לבניית המרכז הלוגיסטי של הרכבת הקלה בקרית אריה בפתח תקוה. הוא פונה על ידי מד"א לבית החולים בילינסון כשהוא מורדם ומונשם וסובל מפגיעה רב מערכתית, ובהמשך מת מפצעיו.

בהא עדנאן כנאנה

העבודות באתר שבו התרחשה התאונה נעשות על ידי סולל בונה עבור היזמית נת"ע. מחברת סולל בונה נמסר: "אנו משתתפים בצערה של המשפחה ועומדים בקשר עם נציגיה ללוות אותה בשעותיה הקשות. נכון לרגע זה, האירוע נמצא בחקירה של המשטרה ומשרד העבודה, ואנו מסייעים להם ככל שנתבקש. אנחנו נלמד את מסקנות החקירה - לרבות את מקור התאונה, ובכלל זה האם נגרמה עקב חריגה מההנחיות הבטיחות של סולל בונה - וניישם אותן בקפידה".

החברה היזמית נת"ע מסרה: "מתחקיר ראשוני עולה כי סל הרמה הופעל הבוקר ללא מלווה נוסף, בניגוד להוראות הבטיחות. נציג מנהל הפרויקט WSP מטעם נת"ע, שהגיע לאתר הבוקר, עצר את העבודה והנחה את מנהל העבודה ואת מנהל הבטיחות מטעם סולל בונה להצמיד לסל ההרמה מלווה, שיכווין אותו מבחוץ. מהבירור עולה שאכן הוצב מלווה, אך המפעיל לא שמע את קריאותיו והתהפך".

עוד מסרה נת"ע: "חברת נת"ע, האחראית על יותר מ-20 אתרי עבודות בגוש דן, מובילה מדיניות של שמירה קפדנית על בטיחות בעבודה, ומחייבת את קבלני הניהול והביצוע להקפדה מחמירה על נהלי בטיחות. החברה מקיימת מעקב שוטף ופעיל אחר יישום הנהלים - החל בציוד הבטיחות האישי של העובדים ועד להפעלת ציוד כבד באתרים. הקבלנים נדרשים לדווח מיידית על כל אירוע בטיחות ולבצע תחקיר מעמיק בשיתוף ראש אגף בטיחות בנת"ע. בנוסף, נת"ע מקיימת כנסים תקופתיים לקבלנים ולעובדים בנושאי בטיחות בעבודה".

מהמשטרה נמסר כי דיווחה על התאונה למשרד העבודה, שמסר בתגובה: "מפקח עבודה של מינהל הבטיחות הגיע למקום יחד עם המשטרה ופתח בבירור המקרה. צו הפסקת עבודה הוצא לאתר. משרד העבודה שב וקורא לקבלנים לקחת אחריות על חיי הפועלים באתרי הבנייה. אתמול יצאו לדרך תקנות העיצומים הכספיים, במסגרתם כל קבלן שיפר הוראות בטיחות צפוי לקנסות כבדים".

מסולל בונה נמסר: "אנו משתתפים בצערה של המשפחה ועומדים בקשר עם נציגיה ללוות אותה בשעותיה הקשות. האירוע נמצא בחקירה של המשטרה ומשרד העבודה, ואנו מסייעים להם ככל שנתבקש. אנחנו נלמד את מסקנות החקירה לרבות את מקור התאונה ובכלל זה האם נגרמה עקב חריגה מההנחיות הבטיחות של סולל בונה וניישם אותן בקפידה".

בשנה שעברה נהרגו 35 פועלים, ומספר התאונות עלה ל-256. 229 עובדים נפצעו באורח בינוני עד קשה. 85% מההרוגים אינם ישראלים. 66% מהפגיעות נגרמו מנפילה מגובה. הנתונים נאספו על ידי "קו לעובד" כחלק מפרויקט "נרתמים". "נקווה מאוד שמקבלי ההחלטות והגורמים האחראיים יפעלו במהרה לשינוי המצב הקיים, כך שתחילת שנת 2018 לא תסמן את המשכה", נמסר מקו לעובד. הקמת יחידה משותפת למשטרה ולמינהל הבטיחות שתחקור את התאונות נדחתה עקב מאבקים תקציביים.

הדס תגרי, מנהלת הקבוצה למאבק בתאונות בניין, אמרה כי "למרבה הצער, שנת 2018 נפתחה בבשורות המרות על עובד צעיר נוסף שמקפח את חייו באתרי הבנייה, על מזבח ההפקרות הבטיחותית באתרים, הזנחת החברות הקבלניות ומחדלי הרשויות".

עוד הוסיפה תגרי: "בימים אלה אנו מוטרדים מאוד מחוסר הוודאות בנוגע לאיוש משרת מפקח העבודה הראשי, הממונה על פי חוק על בטיחות העובדים בישראל. מאז הודחה לפני יותר מחודש המפקחת הראשית ורדה אדוארדס, אנו הפעילים הפסקנו לקבל מענה לפניותינו ממשרד העבודה והרווחה והפסיקו להתפרסם צווי בטיחות הניתנים בגין הפרות בטיחות באתרי בנייה. למיטב ידיעתנו, לא הוקמה לפי שעה ועדת איתור לאיוש קבע של המשרה. קיימת חשיבות עילאית שבעל תפקיד זה יאוייש בהקדם בהליכים תקינים. אנו דורשים עוד ממשרד העבודה והרווחה, שמכרזים יפורסמו לאיוש מפקחי בטיחות נוספים, דבר שלא התרחש חודשים ארוכים, נוכח צורך דחוף בתגבור מצבת המפקחים הזעומה - 22 מפקחים לכ-13 אלף אתרי בנייה".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
tm_tools.isArticleType(article) : true