משרדי הבריאות והחינוך יבחנו מחדש את החובה לעטות מסכות בכיתות א' ו-ב'

עם חזרת הכיתות הנמוכות לבתי הספר, נוספה חובת הסמכות גם לתלמידים שהיו פטורים ממנה לפני הסגר. בעקבות מחאת הורים ואנשי חינוך, הוחלט להקים צוות שיבדוק את דרישת גורמי המקצוע

שירה קדרי-עובדיה
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
תלמידי כיתה א' בבית ספר ארזים בתל אביב, אתמול
שירה קדרי-עובדיה

משרדי הבריאות והחינוך הודיעו היום (שני) כי יבחנו מחדש את ההחלטה לחייב תלמידי כיתות א'-ב' לעטות מסכות. בהודעה של שני המשרדים נמסר כי יוקם צוות משותף שיבדוק את דרישת גורמי המקצוע, שלפיה התלמידים צריכים לעטות את המסכות במשך כל יום הלימודים, בכיתות ובהפסקות, בעקבות פניות רבות של הורים ואנשי חינוך בנושא. תלמידי כיתות א'-ב' צריכים לעטות מסכות בזמן הלימודים מאז שחודשו הלימודים אתמול, במסגרת השלב השני של ההקלות, ולפני הסגר השני לא נדרשו לעשות זאת.

החובה לעטות מסכות בכיתות א'-ב' הציתה דיונים בין הורים ברשתות החברתיות. חלק מההורים סברו כי ההוראה מוגזמת ופוגעת בילדים. "אני לא חושבת שתחת התנאים האלה אשלח את הבן שלי לבית הספר שייחנק עם המסכה", כתבה אם בקבוצת הורים גדולה. גולשת אחרת כתבה: "מי ייקח אחריות אם ילד יתמוטט מהמסכה?" מנגד, היו הורים שכתבו כי מדובר בדרישה הגיונית. "אין לילדים בכיתה א' שום בעיה להיות עם מסכה", כתבה אחת מהן, "זה דווקא מלהיב אותם ונותן להם תחושה של גדולים".

תלמידים בבית ספר השלום במבשרת ציון, אתמולצילום: אוהד צויגנברג

התלמידים חזרו אתמול ללמוד בקבוצות של עד 20 תלמידים. המורים, מלבד מורים לחינוך גופני, מורשים לעבור בין שלוש קבוצות תלמידים לכל היותר. עם זאת, החלוקה לקבוצות אינה הרמטית, שכן לפי החלטת הממשלה, בהסעות למוסדות החינוך ובצהרונים יוכלו לשהות יחד תלמידים מקבוצות שונות.

משרד החינוך הנחה את בתי הספר להתמקד במקצועות הליבה וב"היבטים רגשיים וחברתיים". בשכבות א'-ב', הונחו המורים להקדיש כמחצית משעות הלימוד ללימודי הקריאה והכתיבה, "על מנת לסיים את תהליך רכישת הקריאה עד סוף שנת הלימודים". בשאר הזמן מתבקשים המורים להתמקד בלימודי חשבון ובפעילות רגשית וחברתית. למורים הומלץ לערוך למידה בקבוצות קטנות להשלמת פערים, לפי צורכי התלמידים, אך נאסר על חלוקה להקבצות באופן קבוע.

בלימודי הקריאה והכתיבה, מתבקשים המורים להתייחס לחוויות שעברו התלמידים בעת הלמידה מרחוק על מנת לאפשר להם "חוויה מתקנת" לתקופת הלימודים בזום. "חשוב לזכור שעבור תלמידי כיתה א' ההתנסות בלמידה בזום היא התנסות מכוננת, שכן הם עלולים לחשוב שהיא חזות הכל"

לחצו על הפעמון לעדכונים בנושא:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ