הפרעת קצב וקשיבות: המורים שהפכו את המדיטציה לכלי פדגוגי

עשרות מורים באורט גוטמן נתניה, שיש בו כ–1,500 תלמידים, לומדים לתרגל מיינדפולנס. אחד המדריכים המעבירים את ההשתלמות למורים: "ההאטה מאפשרת להגיע למקומות חדשים" ■ שוברים שורות: מסע אחר חלופות חינוכיות

אור קשתי
אור קשתי
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדרכת מיינדפולנס למורים בבית ספר גוטמן בנתניה
הדרכת מיינדפולנס למורים בבית ספר גוטמן בנתניהצילום: מגד גוזני

כ–15 מורות מתחילות ללכת באיטיות ברחבי הכיתה, ללא סדר. המדריכה מבקשת להגביר את הקצב. "אני קצת ממהרת. כבר היה צלצול וצריך להגיע לכיתה", היא אומרת. המורות כמעט רצות, נזהרות שלא להתנגש האחת בשנייה, כשלפתע נשמעת הוראה חדשה: לעצור מיד, במקום, לשים לב לנשימה ולגוף, וגם "איפה לוחץ ואיפה רגוע". המורות עומדות כמה רגעים בעיניים עצומות, מרוכזות. המדריכה מבקשת שיביטו בעיניים של האדם הקרוב אליהן ויספרו על התחושה שהתעוררה אצלן: רוך, רגיעה, קשב, חיבור. אחת המשתתפות מגדירה זאת "חידוד של המודעות". הן חוזרות לכיסאות, ששימשו תלמידים זמן קצר קצר קודם לכן. "ההאטה מאפשרת להגיע למקומות חדשים", אומר עמוס אבישר, המעביר יחד עם תמר חביב את ההשתלמות במיינדפולנס למורים בתיכון אורט גוטמן בנתניה.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ