הפרעת קצב וקשיבות: המורים שהפכו את המדיטציה לכלי פדגוגי - שוברים שורות - הארץ

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הפרעת קצב וקשיבות: המורים שהפכו את המדיטציה לכלי פדגוגי

לכתבה
הדרכת מיינדפולנס למורים בבית ספר גוטמן בנתניה מגד גוזני

עשרות מורים באורט גוטמן נתניה, שיש בו כ–1,500 תלמידים, לומדים לתרגל מיינדפולנס. אחד המדריכים המעבירים את ההשתלמות למורים: "ההאטה מאפשרת להגיע למקומות חדשים" ■ שוברים שורות: מסע אחר חלופות חינוכיות

11תגובות

כ–15 מורות מתחילות ללכת באיטיות ברחבי הכיתה, ללא סדר. המדריכה מבקשת להגביר את הקצב. "אני קצת ממהרת. כבר היה צלצול וצריך להגיע לכיתה", היא אומרת. המורות כמעט רצות, נזהרות שלא להתנגש האחת בשנייה, כשלפתע נשמעת הוראה חדשה: לעצור מיד, במקום, לשים לב לנשימה ולגוף, וגם "איפה לוחץ ואיפה רגוע". המורות עומדות כמה רגעים בעיניים עצומות, מרוכזות. המדריכה מבקשת שיביטו בעיניים של האדם הקרוב אליהן ויספרו על התחושה שהתעוררה אצלן: רוך, רגיעה, קשב, חיבור. אחת המשתתפות מגדירה זאת "חידוד של המודעות". הן חוזרות לכיסאות, ששימשו תלמידים זמן קצר קצר קודם לכן. "ההאטה מאפשרת להגיע למקומות חדשים", אומר עמוס אבישר,...

קבלו גישה מלאה לכל תכני הארץ באתר ובסמארטפון

הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו: סיכום כותרות הבוקר אצלכם במייל מדי יום

ברצוני לקבל ניוזלטרים, מידע שיווקי והטבות


תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות