שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

במרדף אחר הקולות הצפים, מנסים הסוקרים להסתגל למפה פוליטית חדשה

הסקרים איבדו בשנים האחרונות את מקומם בלב הציבור, אחרי שיצרו עולם בדיוני שבו הרצוג ניצח את נתניהו, קלינטון פסעה בנחת אל הבית הלבן ובריטניה נשארה באיחוד האירופי. אך למפלגתו של בני גנץ יש סיבות טובות לשמור על קור רוח גם לנוכח הסקרים המחמיאים

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
הכנת הקלפיות לבחירות האחרונות, פברואר 2015
הכנת הקלפיות לבחירות האחרונות, פברואר 2015צילום: גיל כהן-מגן
יהונתן ליס
יהונתן ליס

מטה הקמפיין של חוסן לישראל סירב לפתוח השבוע את השמפניות. הנסיקה הדרמטית של יו"ר המפלגה, בני גנץ, בסקרים, לא השכיחה מאנשי הקמפיין שורה ארוכה של מתמודדים שכיכבו בסקרים ובמדגמים של מערכות הבחירות הקודמות – אך קרסו רגע לפני קו הגמר.

הגישה של חוסן לישראל ("לא מתלהבים מעלייה ולא נבהלים מירידה"), היא מענה להתערערות מעמדם של הסקרים בשנים האחרונות: קשיים אובייקטיבים התגלו בשיטת הניבוי, כאלה שפגעו ביכולתם של סוקרים בכל העולם לחזות תוצאות דרמטיות: בארצות הברית לא הצליחו הסקרים לחזות את בחירתו של דונלד טראמפ לנשיא ארצות הברית והעניקו יתרון בפער ניכר ליריבתו הילרי קלינטון, ובבריטניה כשלו סוקרים רבים בניבוי תוצאות משאל העם על ההתנתקות מהאיחוד האירופי, הברקזיט.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ