בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

על רקע אי-שביעות הרצון מקמפיין המפלגה: צעירי המחנה הציוני יצאו בתעמולה חזיתית נגד נתניהו

הקמפיין החדש, שבראשו הסלוגן "רק פראייר מצביע נתניהו", בא בתגובה למסע הבחירות המקרטע של המפלגה, שלא מתרוממת בסקרים. "סיימנו להיות אנשים מובסים שלא נלחמים על המגיע להם"

51תגובות

צעירי המחנה הציוני יצאו הבוקר (רביעי) בקמפיין בחירות חדש התוקף באופן ישיר את ראש הממשלה, ובראשו הסיסמה "רק פראייר מצביע נתניהו". המהלך יצא לדרך על רקע חוסר שביעות הרצון במפלגה מהקמפיין המקרטע בשבועות האחרונים, שזכה לביקורת חריפה מצד בכירים בצמרת המחנה הציוני, כמו גם מאי-ההתרוממות בסקרים.

>>> בכמה מובילה הליכוד על המחנה הציוני? כל הסקרים >>> השיריונים, ההפתעות והפרצופים החדשים: רשימת המועמדים המלאה של הרצוג ולבני

לפי התכנון, הקמפיין החדש יעלה ברשתות החברתיות, בשלטי חוצות ובמדיות נוספות, ויכלול את הסלוגנים: "15 שנה קסאמים על עוטף עזה, והוא חזק רק בסיסמאות", "הוא קונה גלידה ב-10,000 שקל ולך אין כסף לקוטג'" ו"אחד מכל שלושה ילדים בישראל רעב, והוא קונה ארוחת בוקר ב-20 אלף שקל". הסלוגן האחרון מתייחס לפרסום ב"הארץ", לפיו ארוחת בוקר שסעד נתניהו יחד עם אורח מארה"ב ופמליותיהם ב-2011 עלתה למדינה כ-20 אלף שקלים.

במחנה הציוני פתחו דף חדש בקמפיין כבר ביום ראשון האחרון, שכולל קו תקיף ותוקפני יותר כלפי נתניהו. טביעות אצבעותיהם של יו"ר המטה איתן כבל וסגנו אלדד יניב ניכרים בו היטב: הקריאה לעימות טלוויזיוני, שהביאה להתגייסות ערוצי הטלוויזיה לקיום עימותים חרף התנגדותו של ראש הממשלה; מתקפה ישירה של הרצוג על נתניהו בסדרת סרטונים; מסיבת עיתונאים מול מערכת "ישראל היום" שגררה את נתניהו לדיון פומבי על מעורבות כלי התקשורת בקידום מועמדים במערכת הבחירות; הפצת שטרות דולרים שעליהם דמויותיהם של נתניהו ופטרונו המיליארדר שלדון אדלסון; וקמפיין הצעירים שעלה הבוקר.

תעמולת הצעירים היא למעשה גלגול של קמפיין ישן שהכינה המפלגה שהוכן לפני כמה חודשים עוד לפני שהוכרז על הבחירות, ונגנז ברגע האחרון. פעילים בכירים במטה דחקו בימים האחרונים להוציא את הקמפיין לאור.

במטה צעירי המחנה הציוני הסבירו את היציאה בקמפיין החדש בכך שנתניהו הפך את הישראלים בשש השנים האחרונות לאנשים מיואשים, שעסוקים בלשרוד במקום בלחיות; לכאלה המאמינים לסיפורים ולהפחדות; ולאנשים חלשים שמוכנם לקבל את המצב כמו שהוא. לדבריהם, "רק אנשים עייפים מוכנים להיכנע למציאות ורק אנשים מובסים לא נלחמים לקבל את מה שמגיע להם, אבל אנחנו סיימנו להיות כאלה. אנחנו סיימנו להיות שק החבטות שלך, בבחירות האלה - אנחנו לא פראיירים!".

אתמול פורסם ב"הארץ" כי מנהיג המחנה הציוני, יצחק (בוז'י) הרצוג, שוקל להדיח את משרד יחסי הציבור "פאר לוין" מניהול קמפיין הבחירות של רשימתו. מקורות במפלגה טענו שלצד הדחה, הרצוג בחן אפשרות חלופית לצמצום משמעותי של חלקו של המשרד בקמפיין הבחירות. בתום פגישה שהתקיימה שלשום בין הרצוג, יו"ר מטה הבחירות איתן כבל ואנשי פאר לוין, הוחלט שלא להכריע בנושא בינתיים. ממטה המפלגה נמסר כי הם "מכחישים שמועות על שינויים במטה ההסברה ומדגישים שאיש לא פוטר ואין כל שינויים בצוות המקצועי".

פאר לוין העניקו ליווי תקשורתי למפלגת העבודה עוד לפני ההכרזה על הבחירות. עם פיזור הכנסת, מיהר מנהל מטה הבחירות של העבודה, שמעון בטאט, לשכור את שירותיהם כמנהלי הקמפיין בחוזה שנוי במחלוקת שעלותו 1.4 מיליוני שקלים, פי שלושה מתקציב המשרד שניהל את קמפיין העבודה בבחירות הקודמות.

"אנחנו מתוסכלים. יש כסף, יש אנרגיות בשטח, אבל הקמפיין כל כך גרוע", סיפר שלשום אחד מחברי הרשימה לכנסת. לדבריו, "אנחנו נמצאים חודש לפני הבחירות, כך לא נראה קמפיין של מפלגת שלטון. אין באזז, אין סחף, בסניפי העבודה אין אפילו פלאיירים כדי לחלק לציבור".

לפני כשלושה שבועות, ערב פרסום כתבה בנושא ב"הארץ", פתחה העבודה מחדש את החוזה עם פאר לוין וקיצצה את תקציבם בלמעלה מחצי מליון שקל. לצד פאר לוין שכרה המפלגה גם את שירותיו של האסטרטג אסף אייזן. אייזן תוקצב על ידי מפלגת העבודה בעלות של 710 אלף שקלים. הסכום כולל תשלומים לחמישה ספקים שונים, בהם גם הסוקרים סטנלי גרינברג, מנו גבע ומינה צמח.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו