ישראל היום: נתניהו מינה את עצמו לאסטרטג הראשי של קמפיין הליכוד

לפי הדיווח, הקמפיין יעסוק בעיקר בחקירות נתניהו וצפוי להתמקד בדה-לגיטימציה להחלטת היועמ"ש הצפויה להגיש כתב אישום, לטעון שהיא מושפעת מהמשטרה והתקשורת ולמזער את ממדי העבירות המיוחסות לו

הארץ
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
נתניהו בהדלקת נרות חנוכה, בחודש שעבר
נתניהו בהדלקת נרות חנוכה, בחודש שעברצילום: עופר וקנין
הארץ

ראש הממשלה בנימין נתניהו יהיה האסטרטג הראשי של קמפיין הבחירות של הליכוד, מבלי למנות איש מקצוע חיצוני – כך פורסם הבוקר (חמישי) ב"ישראל היום". לפי הפרסום, בישיבות שקיים נתניהו במטה הליכוד, חילק רה"מ את הקמפיין לשניים: הראשון יעסוק רק בחקירותיו, בניסיון לייצר דה-לגיטימציה להחלטה הצפויה של היועמ"ש להגיש נגדו כתב אישום בכפוף לשימוע, להמעיט בערכה ולהצביע על זיהום החקירה. החלק השני של הקמפיין יהיה מפרסום החלטת היועמ"ש ועד לפתיחת הקלפיות, ובו ינסה נתניהו להפוך את הבחירות להצבעת אמון בו ובמנהיגותו.

לפי "ישראל היום", נתניהו מבקש לוודא שכשתתפרסם החלטת היועמ"ש, בחודש הבא,  יוקטנו ממדי ההשלכות שלה ככל הניתן, כך שהיא לא תהיה תפנית דרמטית בקמפיין. כמו כן, הוא צפוי למתג את ההחלטה ככניעה ללחצים של המשטרה, הפרקליטות והתקשורת. במקביל, הוא צפוי להמשיך בקו שהתחיל – "שוחד ללא כסף" – ולהזכיר לציבור באופן מתמשך שהחשדות נגדו בפרשות 2000 ו-4000 לא עוסקים בכסף.

המינוי שהעניק ראש הממשלה לעצמו, כאסטרטג הראשי של הקמפיין, הוא חלק מניסיון לשמר את מטה הקמפיין כחבורה מצומצמת במיוחד של אנשי סוד. שנות החקירות הרחיקו מנתניהו חברים אוהבים ועוזרים שחשב לנאמנים: שלושת אנשי סודו מקמפיין הבחירות 2015- ארי הרו, ניר חפץ ושלמה פילבר - הפכו לעדי מדינה .עו"ד יעקב וינרוט ועו"ד יעקב נאמן, שאהב בכל נפשו וסמך עליהם בכל עניין, נאספו אל אבותיהם. ארנון מילצ'ן, ג'יימס פאקר, דוד שמרון ושלדון אדלסון כבר לא ישוחחו אתו לעולם. 

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ