רוצים לרדת במשקל? שכחו מפעילות גופנית

מחקרים מראים כי כושר גופני אינו מסייע להרזיה. ככל שחולף הזמן המתאמנים שורפים פחות קלוריות מהצפוי ואף מגבירים את צריכתן. דיאטה הדרגתית וממושכת לעומת זאת מעלה את סיכויי ההצלחה

ארון קארול
ניו יורק טיימס
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
ארון קארול
ניו יורק טיימס

אחת מתוכניות הטלוויזיה האהובות על משפחתי היא "The Biggest Loser" ("לרדת בגדול"). אף שיש צופים שאינם רואים בעין יפה את האופן שבו דוחקים בבני אדם לרדת במשקל, יש להניח שהתוכנית דרבנה כמה אנשים בעלי עודף משקל להשתלט על חייהם מחדש. ואולם, אחד ההיבטים המתסכלים של התוכנית, לפחות עבורי, היה הדגש שהושם בה על אימוני כושר. הסיבה לכך היא שהפחתת מזון היא הרבה יותר קריטית מאשר אימוני כושר - בדרך להשגת משקל גוף תקין. אפשר לנסח זאת באמצעות הדוגמה הבאה: אם אדם שמן צורך 1,000 קלוריות ביום יותר משהוא שורף ורוצה להגיע למאזן אנרגטי (הכנסת קלוריות השווה להוצאת קלוריות) הוא יכול לעשות זאת בעזרת פעילות גופנית. ואולם, אז נשרפות הרבה פחות קלוריות משמקובל לחשוב. ב-30 דקות של ריצה או שחייה למשל נשרפות 350 קלוריות. ואז אותו אדם יצטרך לשרוף 650 קלוריות נוספות באותו יום כדי להגיע למצב מאוזן – מה שאומר שהוא צריך לשלש את משך פעילותו הגופנית באותו יום. הוא יצטרך שעה וחצי של אימון רק כדי להגיע לאיזון אנרגטי, וכמובן יותר מזה כדי לרדת במשקל. ואין זה סוד שרוב בני אדם לא מסוגלים להתאמן כמה שעות מדי יום. במקרה הטוב הם מתאמנים 30 דקות כמה פעמים בשבוע. לעומת זאת, במקום 30 דקות של ריצה או שחייה, ניתן להפחית 350 קלוריות בהפחתת שני משקאות קלים (כ-250 מ"ל האחד) ביום.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ