מורים שלומדים כיצד המוח עובד יכולים להיות יותר אמפתיים לתלמידיהם

כיצד נוירופדגוגיה - חקר המוח בתחום החינוך – יכולה לשפר את איכות ההוראה והלמידה

יצחק פרידמן
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
יצחק פרידמן

פעמים רבות מורים מלמדים תוך הישענות על ניסיון העבר, לפי שיטות הפדגוגיה הקלאסית, שחלקן מצליחות וחלקן לא. עם זאת רבים מהם כן מעוניינים למצוא דרכים חדשות לפרקטיקה החינוכית שלהם. אחת כזו היא נוירופדגוגיה - חקר המוח בתחום החינוך. מחקרים מצאו כי מורים שלומדים את תחום חקר המוח והקשר שלו לחינוך חשים יותר סבלנות ואמפתיה לתלמידים, בעיקר אלו שאינם משתפים פעולה בכיתה, ומקבלים פרספקטיבה שונה עליהם. זאת מכיוון שהם מבינים מקצת מן התהליכים הייחודיים שמתרחשים במוחם. כך הם גם מאשררים את הגדרת ההוראה כעיסוק בפיתוח הבינה וההשכלה של התלמידים. הבנת תחום חקר המוח אכן חיונית לשיפור איכות ההוראה והלימוד ויכולה להניב שינויים מבורכים. להלן כמה דוגמאות מרכזיות לאופן שבו המוח עשוי להשפיע על הלמידה.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ