עידו אפרתי
עידו אפרתי

משרד הבריאות גנז תקנות שהגבילו את הפעילות השיווקית של קופות החולים, המופנית בעיקר לציבור החרדי. התקנות, שניסחה סמנכ"לית הפיקוח על קופות החולים במשרד, רויטל טופר־חבר טוב, אסרו על מתן הטבות כמו חוגים, הרצאות ומתנות, שאין להם קשר לבריאות הציבור, וכן על הפעלת מוקדי שיווק להעברת מבוטחים בין קופות. 

במקום ההנחיות המחמירות הופץ באחרונה לקופות החולים מסמך מרוכך, שאורכו עמוד וחצי. על המסמך חתום מנהל חטיבת הרגולציה במשרד הבריאות, מוריס דורפמן, ואין בו כמעט זכר להגבלות המפורטות בנוגע להטבות, פרסום וקידום מכירות. ההנחיות, שצפויות להיכנס לתוקף ב–1 ביוני, מתמקדות בהגבלת מוקדי השיווק של הקופות באופן חלקי ופתוחות לפרשנות. "ההנחיות מתחמקות מאיסור ברור וחד־משמעי", אמר ל"הארץ" בכיר באחת הקופות. "הן ישיגו את התוצאה ההפוכה ויגרמו לקופות להוציא יותר על שיווק, רכישת מידע על מבוטחים פוטנציאליים ושיתופי פעולה לשיווק עקיף".

לחצו על הפעמון לעדכונים בנושא:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ