משחקי ה(כמעט)רעב: מהי תזונה קטוגנית ולמי היא מתאימה

התזונה הקטוגנית דורשת ויתור כמעט מוחלט על פחמימות ומעבר לצריכה של מזונות עם אחוזי שומן גבוהים. מחקרים מצאו שהיא מתאימה להורדה במשקל, לחולי סוכרת מסוג 2 ולחולי אפילפסיה אבל גם שקשה מאוד להתמיד בה זמן רב

צרי בריקנר
צרי בריקנר
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
צרי בריקנר
צרי בריקנר

לא אשכח את הפעם הראשונה שבה שמעתי על תזונה קטוגנית: זה היה ממש אחרי שסיימתי את התואר הראשון בתזונה, כשפגשתי רוכב אופניים תחרותי כדי שיספר לי על התזונה שלו. הוא התחיל את השיחה בהתנשאות טיפוסית על הקולגות שלי ועליי, והמשיך בזה שהוא אוכל לפי תפריט שהוא "בדיוק ההפך ממה שממליצים, וזה עובד נפלא".

התפריט בדיאטה כזו מבוסס על כמות גדולה של שומנים וכמות זניחה של פחמימות, ועל צמצום מספר הארוחות ביום. כדרכם של כל חובבי הטרנדים התזונתיים, גם אותו רוכב אופניים הבטיח למשתמשים בשיטה שהוא נוקט בה להיות רזים, חזקים ומאושרים כמו חדי קרן. אלא שבשונה מטרנדים אחרים, התזונה הקטוגנית משגעת את הגלובוס וכנראה עתידה להישאר בסביבה עוד שנים רבות בזכות יעילותה בהורדת משקל ומספר נאה של ידוענים שמספרים עליה נפלאות.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ