מה מועיל יותר לירידה במשקל, חום או קור?

רק מחקרים מעטים בחנו את השאלה, והמסקנה היא שטמפרטורות נמוכות יעילות להעלאת ההוצאה הקלורית של הגוף יותר מחום. אבל למי שרוצה לצרוך יותר קלוריות מומלץ להגביר את הפעילות הגופנית ולהפחית את צריכת המזון, בלי קשר למזג האוויר

צרי בריקנר
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
צרי בריקנר

אחת השאלות הנפוצות שמעניינות מטופלים בקליניקה ומשתתפים בשיעורי תזונה היא מהי השפעתם של חום ושל קור על ההוצאה הקלורית. הרעיון פשוט: אנחנו מוציאים ומכניסים אנרגיה. אם נכניס יותר אנרגיה משנוציא, נאגור משקל (בין היתר שומן, אבל לא תמיד הוא העיקרי). אם נוציא יותר אנרגיה משנכניס, נרד במשקל (גם במקרה הזה הירידה לא תמיד תהיה של מסת שומן). לפיכך, אחת השאיפות של אדם שמנסה לרזות היא להוציא יותר קלוריות משהוא צורך. השאלה היא אם טמפרטורת החדר או תנאי מזג האוויר משפיעים על האופן שבו הגוף צורך קלוריות, וזו אכן שאלה טובה שהתשובה עליה מורכבת.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ