סובלים מנדודי שינה? נסו טיפול קוגניטיבי-התנהגותי

במחקר חדש נמצא שטיפול קוגניטיבי-התנהגותי (CBT) יעיל בהתמודדות עם נדודי שינה ועדיף על שימוש בתרופות

רוית קלימר
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
רוית קלימר

לילותיהם של אנשים שסובלים מנדודי שינה (אינסומניה) מורכבים מבהייה בתקרה, התהפכות במיטה, הדיפת מחשבות מציקות ובסופו של דבר שיטוט בבית בניסיון להיות קצת עייפים. בסוף הם נרדמים, אבל בדרך לשם הם משקיעים מאמצי-על שגורמים להם להיות עייפים יותר משהיו קודם שהלכו לישון. זו תופעה מטרידה, שפוגעת ב-10% עד 15% מהמבוגרים: הם מתקשים להירדם, או שהם מתעוררים באמצע הלילה ולא מצליחים לחזור לישון.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ