חוכמת הסיבים מאפשרת לספורטאי סיבולת לשפר הישגים בגיל מבוגר

בגיל מבוגר נפגעת צריכת החמצן המרבית — אחד המרכיבים העיקריים בספורט הסיבולת. אבל במדד חשוב לא פחות, יעילות התנועה, דווקא חל שיפור. הסיבה לשיפור היא, כנראה, עלייה באחוז סיבי השריר העמידים לעייפות

אשד לין
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
אשד לין

אנשים רבים מאוד מקפידים לשמור על הכושר הגופני שלהם גם בגיל מבוגר ועוסקים בסוגים שונים של פעילות גופנית. ריצה אינה אחד התחומים הפופולריים אצל אנשים לא צעירים, אבל מתברר שלא מעט רצים כאלה משתתפים בשנים האחרונות בתחרויות ריצה ובאירועי אולטרה, שהם ריצות למרחקים גדולים יותר ממרתון (42.195 קילומטר). לא מעט פעמים יש בתחרויות סיבולת למרחקים ארוכים מאוד יותר בני 50 מאשר רצים צעירים יותר.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ