בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

המשרד להגנת הסביבה מזהיר: קרינה חריגה באוטובוסים וברכבת

הקרינה נבעה משיחות סלולריות. פתרון אפשרי: קרון ללא מכשירי סלולר

6תגובות

המשרד להגנת הסביבה מזהיר מפני רמת קרינה סלולרית חריגה מהמותר באוטובוסים וברכבות. השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, פנה לפני סוף השבוע לשר התחבורה, ישראל כץ, וביקש ממנו להקים צוות בין-משרדי שיבחן צעדים להורדת רמת הקרינה בתחבורה הציבורית.

לטענת ארדן, השימוש בטלפון סלולרי עלול לסכן באופן פסיבי את בריאותם של נוסעים שאינם משוחחים בטלפון הסלולרי. השר מסתמך על בדיקות שביצעו אנשי אגף קרינה ורעש במשרד, שהצביעו על רמות קרינה חריגות. יועציו של ארדן סבורים שיש לשקול הקצאת קרון שבו ייאסר לשוחח בטלפון הסלולרי, וכן הקצאת מקומות ייעודיים לשיחות סלולריות באוטובוסים.

במכתב שהעביר ארדן לכץ ביום חמישי, כתב השר להגנת הסביבה כי "זה זמן רב מתקבלות במשרדי תלונות רבות על מטרדי הרעש הנגרמים לנוסעים בתחבורה הציבורית, בשל שימוש חלק מהציבור בטלפונים סלולריים. נוסף למטרדי הרעש קיים חשש לחשיפה בלתי סבירה ובלתי מוצדקת לקרינה".

גורמי המקצוע במשרד להגנת הסביבה מעריכים כי כשרבע מנוסעי קרון רכבת או אוטובוס משתמשים במכשיר הסלולר, נחשפים כלל הנוסעים לרמות קרינה מעל לתקן, 0.8 ואט לקילוגרם. לפי ההערכות שהתבצעו בעקבות בדיקות ומדידות, בעיית רמות הקרינה החריגות קיימת במידה רבה יותר באוטובוסים.

התחזקות עוצמת הקרינה נגרמת מכך שמכשיר הסלולר פועל בעוצמה רבה יותר, כדי לקלוט ולשדר חרף המיסוך ברכבות ואוטובוסים. מעטפת המתכת בקרונות ובאוטובוסים גם מונעת את פיזור הקרינה שמשתחררת ממכשירי הסלולר, כך שהיא נשמרת בחלל הסגור. כמו כן, כאשר אוטובוסים ורכבות חולפים באזורים בין-עירוניים, שבהם צפיפות אנטנות השידור נמוכה, הם מגבירים את העוצמה כדי לקלוט ולשדר.

באשר למטרד הרעש, במשרד להגנת הסביבה מעריכים שדי בכך שבמרחק חמישה מטרים יהיו שני אנשים שמדברים בקול רם בטלפון סלולרי 16 דקות מתוך שעת נסיעה, כדי לחשוף את שכניהם לרעש בלתי סביר בעוצמתו.

ארדן מציין שבניגוד למרחבים ציבוריים אחרים, באוטובוס או בקרון רכבת אין לאנשים אפשרות לחמוק מהחשיפה לרעש ולקרינה על ידי מעבר למרחב אחר. במשרד להגנת הסביבה מציינים, שהשימוש ההולך ומתרחב בטלפונים סלולריים עשוי להפוך לגורם נוסף שמרתיע אנשים משימוש בתחבורה הציבורית, ושימוש זה הוא אינטרס משותף של משרד התחבורה והמשרד להגנת הסביבה.

השר להגנת הסביבה ארדן מציע שהצוות המקצועי ינסה לגבש המלצות לשימוש באמצעים הנהוגים כבר כיום במדינות מערביות. אנשי מקצוע במשרד להגנת הסביבה ציינו, לדוגמה, את הרכבות בארה"ב שבהן מוקצה קרון מיוחד שבו אסורות שיחות בטלפון הנייד. לדבריהם, אפשר לשקול פתרון דומה גם באוטובוסים. חלופה נוספת שמציעים אנשי המקצוע במשרד להגנת הסביבה היא לקבוע כי בשעות קבועות בקווים מסוימים ייאסר השימוש בטלפון סלולריים, כדי לאפשר לנוסעים לבחור שלא להיחשף לקרינה.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו