בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

עוברים לצלחת, פרידה מפירמידת המזון

התקשורת האמריקאית מעדכנת כי ממשל אובמה מתכנן להיפרד מפירמידת המזון, המשמשת מתכונת מקובלת לפרסום המלצות לתזונה בריאה בשני העשורים האחרונים

תגובות

התקשורת האמריקאית מעדכנת כי ממשל אובמה מתכנן להיפרד מפירמידת המזון, המשמשת מתכונת מקובלת לפרסום המלצות לתזונה בריאה בשני העשורים האחרונים.

במקום הפירמידה, בממשל מתכננים לעצב צלחת המחולקת לפיסות שונות שיסמלו את המזונות המומלצים לאכילה. חצי מהצלחת החדשה תופסים הפירות וירקות, המומלצים כיום כרכיב תזונה מרכזי להתפתחות הגוף ושיפור הבריאות. את הצעד מוביל המרכז למדיניות ופרסום התחום התזונה של משרד החקלאות האמריקאי (USDA), מתוך רצון להקל על המסרים הבריאותיים, מאחר והצגתם בצורת פירמידה נתפשת בקרב רבים כקשה להבנה.

פירמידת המזון הפכה בשנים האחרונות לסמל התזונה הבריאה, ותזונאים ודיאטנים רבים ייפרדו ממנה בצער. גם הפירמידה עברה ברבות השנים גלגולים, האחרון ב-2005, כששונתה מתכונת ההמלצות הנכללות בה, הוצגה מתכונת של פירמידה משתנה המותאמת אישית לפי מידות הגוף, תוך דגש גם על הצורך בפעילות גופנית סדירה.

בישראל יזמה המחלקה לתזונה בשנים האחרונות מהלך לגיבושה של פירמידת מזון ישראלית: בבסיסה ההמלצה להרבות בשתיית מים, ובשלבים שמעליה, מהגדול לקטן: דגנים, ירקות ופירות, מזונות עשירים בחלבונים ומזונות עשירים בשומנים - תוך המלצה לגיוון פרטי המזון. בראש הפירמידה מצויים רכיבי המזון הפחות בריאים, שמומלץ להמעיט בצריכתם: ממתקים, חטיפים ושתייה מתוקה.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו