בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

שאלה של בחירה - מדוע לבחור במזונות המלאים

* טחינה מלאה, דגנים מלאים ושמן ההמפ יכולים לסייע לשמור על תזונה משביעה ובריאה בשנה החדשה

13תגובות

 

למה בעצם חשוב לאכול בצורה מושכלת, אם כל רצוננו הוא להרגיע את תחושת הרעב? מדוע המזונות המלאים מעניקים יותר שובע ובריאות ולמה הם פחות משמינים?

טחינה היא מזון אהוב ומקובל, אבל איני בטוחה שכולם יודעים עד כמה הטחינה המלאה עדיפה על טחינה מעובדת. אם הטחינה הרגילה היא מלכת ספקי הסידן, הטחינה המלאה היא המלכה האם. יש בה יותר סיבים תזונתיים מאשר בטחינה לא מלאה, פי שמונה סידן וכמעט פי חמישה ברזל. לטחינה המלאה יש חיסרון שיש לתת עליו את הדעת: היא מכילה חומצה אוקסלית, שמשבשת את ספיגת הסידן והברזל. השריה במים מפרקת את החומצה ומאפשרת ספיגה נאותה של המינרלים החשובים הללו.

מומלץ להעדיף טחינה אורגנית, בתקווה שחומרי הדברה וריסוס ייחסכו מגופנו, כמו גם רמות נתרן גבוהות. חשוב לבדוק גם שהטחינה מונבטת. חיסרון בולט של טחינה הוא תכולת הקלוריות הגבוהה שלה. טחינה גולמית מספקת 600 קלוריות למאה גרם. טחינה מעורבבת במים ולימון מספקת כמחצית ממספר הקלוריות הזה.

ומה עם שומן רווי, "אויב העם" בכל מה שקשור לכולסטרול ומחלות לב? ובכן, הגוף זקוק גם למעט שומן רווי. הממברנות של התאים (הרקמה שעוטפת את התא), לדוגמה, זקוקות לשומן רווי לצורך תחזוקה.

לאחרונה נמכרת במרכולים טחינה עם קצח - 70% קצח ו-30% שומשום. קצח הוא צמח תבלין ומרפא, המסייע לטיפול בבעיות עור, בדלקות, בבעיות עיכול. הוא יכול אפילו לסייע לשיפור מצב הרוח. לטעמה של טחינה עם קצח יש להתרגל. שילוב של טחינת קצח עם טחינה מלאה ועם דבש, סילאן או סירופ מייפל יכול ליצור ממרח טעים ובריא.

את הטחינה המלאה כדאי לאכול עם דגנים מלאים. הם בריאים יותר מדגנים לבנים, משביעים יותר ומונעים עצירות, ובכך מקטינים את הסיכון לחלות בסרטן המעי הגס. דגנים מלאים עשירים בסיבים תזונתיים. הם גם מסייעים להפחתת משקל, מפני שהם מתפרקים במשך זמן רב יותר וכך משמרים את תחושת השובע ובעקיפין מביאים להפחתה בצריכת המזון.

במחקר שערכו חוקרים מהמכון הלאומי האמריקאי לחקר הלב, הריאות והדם, שפורסם במאי, התברר שאנשים שצרכו דגנים מלאים בקביעות נטו פחות לסבול מהשמנה בטנית, בהשוואה לאלו שתזונתם התבססה על דגנים מעובדים. להשמנה בטנית יש קשר ישיר להתפתחות טרשת עורקים והתקפי לב.

עוד מוצר שיכול לתרום לבריאות בשנה החדשה הוא שמן ההמפ. זהו שמן שמופק מזרעי קנביס, בן משפחה בלתי מזיק של המריחואנה. הוא מאושר לשימוש בישראל ובחו"ל, מצוין לטיפוח העור ומכיל אומגה 3 ואומגה 6 - חומצות שומן החשובות להתפתחות תקינה של תאים, שרירים ומערכת העצבים.

מחקרים הראו ששמן ההמפ יודע לזהות תאים סרטניים ולהרוס אותם, בלי לפגוע בתאים בריאים. שמן המפ אינו מיועד לבישול או לטיגון. יש לאחסנו במקרר ומומלץ להיוועץ בנטורופת לפני תחילת השימוש בו.

הכותבת היא מנחת קבוצות תמיכה להרזיה ומתמחה בנטורופתיה



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו