בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

אדי מעלה קמפיין חדש בירושלים המציג נשים

הקמפיין השנוי במחלוקת של אדי כלל תמונות של כ-20 גברים, ללא אישה אחת. בארגון מכחישים כי הסיבה לקמפיין החדש היא הלחץ הציבורי

9תגובות

אחרי חודשים של לחץ ציבורי, נראים ניצנים של שינוי מגמה בירושלים והנשים שבות לשלטי החוצות. ארגון אדי, המקדם תרומת אברים, יעלה היום קמפיין חדש בבירה שיכלול תמונות נשים. זאת, לאחר שהקמפיין הקודם שלו, שהיה על טהרת הגברים, ספג ביקורת נוקבת. חברות פרסום נוספות העלו בימים האחרונים כרזות הכוללות תמונות נשים.

הקמפיין השנוי במחלוקת של אדי כלל תמונות של כ-20 גברים, ללא אישה אחת - מהלך שהעלה את חמתם של פעילים למען פלורליזם בירושלים ושל נשים ברחבי הארץ. בין המוחים היו גם כאלה שהודיעו כי בכוונתם לבטל את כרטיס התורם שברשותם.

החל מהיום ייתלו השלטים החדשים של אדי, שיכללו הפעם גם נשים. בארגון מכחישים כי הסיבה לקמפיין החדש היא הלחץ הציבורי. "הוצאנו פוסטר אחיד לכלל מדינת ישראל, עם פרסום החוק החדש לקדימות בהשתלות למחזיקי כרטיס אדי, אבל חברת הפרסום הורידה את התמונות של הנשים מחשש שאזרחים יפגעו בפוסטרים", אמרה דוברת הארגון דבורה שרר. לדבריה, "מיד עם השינוי דרשנו שיחזירו את הפוסטר המקורי, שאושר על ידי כל הנוגעים בדבר. החברה נענתה לפנייתנו".

מילרוד מוטי

בשלב זה ייתלו השלטים החדשים על תחנות האוטובוס ובשלטי החוצות ולא על האוטובוסים עצמם. חברות המדיה רגישות במיוחד לתליית שלטי נשים על האוטובוסים בעיר, גם בשל העובדה שהם עוברים בשכונות חרדיות, וגם משום שהנזק שעלול להיגרם כתוצאה מוונדליזם נגד המודעה הוא גדול יחסית.

"אנחנו שמחים שהקמפיין עולה מחדש ומברכים את אדי על ההחלטה, וקוראים לאנשים לשוב ולחתום על כרטיס אדי", אמר הרב הקונסרבטיבי אורי איילון, מתנועת ירושלמים וממובילי המחאה נגד הדרת הנשים.

בתנועת "ירושלמים", שהובילה את המאבק נגד הדרת נשים ממודעות הפרסום בירושלים, הביעו שביעות רצון ממה שנראה כניצנים נוספים של הצלחה לקמפיין שלהם. בימים האחרונים עלו ברחבי העיר פרסומות לסדרת הטלוויזיה "החצויה" הכוללות תמונות נשים.

מילרוד מוטי

השילוט מוגבל כרגע לשכונות החילוניות, אולם יש בכך משום חידוש בנוף הפרסומות הירושלמי של החודשים האחרונים. "זה מראה שערנות מצד הציבור יכולה להביא לתוצאות ולכן צריך להמשיך במאבק. כבר עכשיו רואים ניצנים של חזרה לשפיות", הוסיף איילון.

בקבוצת הפייסבוק "לא מצונזרת", שעוקבת בקפדנות אחר התנהלות חברות הפרסום בירושלים, מצביעים בהחלט על שינוי מגמה. בין היתר במודעה למופע סטנד אפ של הקומיקאית עדי אשכנזי, של להקות המחול קולבן דאנס וורטיגו ושל חברת אופטיקה. כולן פרסמו מודעות עם נשים במרכזן, בעיקר בשכונות החילוניות של ירושלים.

מחר תתקיים ברחבת המשביר שבמרכז העיר הופעת זמר של נשים בכותרת "שיר לשוויון - לא תשתיקו אותנו". במופע ישתתפו בין היתר אחינועם ניני ואיה כורם והוא נערך בתמיכת הקרן החדשה לישראל במחאה על השתקה והדרת נשים.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו