בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
${m.global.stripData.hideElement}
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מבחן ארוחת הבוקר

חוקרים ישראלים מצאו כי קינוח מתוק בארוחת הבוקר דווקא יכול לסייע בדיאטה להורדה במשקל

25תגובות

מחקר ישראלי חדש מעלה ממצאים מעודדים לחובבי העוגות והשוקולד: המחקר מצא כי מנה מתוקה בארוחת הבוקר עשויה דווקא לסייע בדיאטות להורדה במשקל. בבוקר, כשקצב חילוף החומרים בגוף מהיר יותר, מתברר כי צריכה מדודה של דברי מתיקה יכולה להפחית את התאווה למתוקים במשך היום.

החוקרים מהמרכז הרפואי וולפסון, בית הספר לתזונה של האוניברסיטה העברית ברחובות והמכללה האקדמית אריאל בחנו את הסוגיה בקרב 193 ישראלים עם השמנת יתר, שלמחציתם הותאמה ארוחת בוקר בהיקף של 600 קלוריות הכוללת דבר מתיקה: חטיף שוקולד, מוס שוקולד, עוגה או סופגנייה. ולמחציתן הותאמה ארוחת בוקר דיאטטית דלת פחמימות בהיקף של 300 קלוריות. בתום דיאטה שנמשכה ארבעה חודשים, המשקל הממוצע שאבד בקרב נבדקים משתי הקבוצות היה דומה. אולם כעבור ארבעה חודשים נוספים, אלו שהורשו לאכול ממתק בבוקר השילו ממשקלם 20 קילוגרמים בממוצע (ירידה מ-91.2 ק"ג ל-70.6 ק"ג), ואילו בקבוצה שהותאמה לה ארוחת בוקר דיאטטית העלו הנבדקים במשקלם בתום הדיאטה, והגיעו למשקל הנמוך אך במעט מהמשקל ההתחלתי במחקר.

הממצאים התפרסמו בדצמבר 2011 בכתב העת Steroids. החוקרים בראשות פרופ' דניאלה יעקובוביץ' מוולפסון קובעים כי תוספת פחמימות לארוחת הבוקר מסייעת למנגנוני הפיצוי של הגוף להתמודד עם ההורדה במשקל ומשפרת את יעילותן של דיאטות להרזיה לאורך זמן. "כדי להשיג הורדה מתמשכת במשקל, יש להתייחס בקביעת זמני הארוחות והרכבן למנגנוני הפיצוי שמעודדים עלייה במשקל לאחר דיאטה", מסכמים החוקרים.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו