בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
${m.global.stripData.hideElement}
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לשבוע בלבד - מינוי לאתר ב-50% הנחה  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מחקר: מי שאוכל שוקולד כל יום - רזה יותר

חוקרים באוניברסיטת סן דייגו גילו שהמשקל של אלה שאוכלים שוקולד בתדירות גבוהה נמוך מזה של אלה שאוכלים באופן לא סדיר

110תגובות

אנשים הנוהגים לאכול שוקולד כמה פעמים או יותר בשבוע שוקלים פחות מאלה שמעזים לגעת בו רק לעתים רחוקות, כך עולה ממחקר אמריקאי שבדק אלף בני אדם. עם זאת, חוקרים אומרים כי נתוני המחקר, שפורסמו במגזין "Archives of Internal Medicine", אינם מוכיחים שאם תוסיפו ממתק שוקולד לדיאטה היומית שלכם תתחילו לרדת במשקל.

ראש המחקר ביאטריס גולומב וצוותה, חוקרים מאוניברסיטת סן דייגו, אומרים כי ייתכן שנוגדי החימצון הנמצאים בשוקולד אחראים ליתרונות בריאותיים שונים, כמו הורדה של לחץ הדם והכולסטרול, וגם לירידה במשקל.

הנתונים עומדים בסתירה לתפישה העממית של השוקולד כמשמין ומזיק. לדברי גולומב, "אנשים מאמינים שבגלל שהשוקולד בא עם קלוריות ובדרך כלל נאכל כממתק, יש לו רק השפעה אחת: רעה".

היא ועמיתיה למחקר השתמשו בנתונים ממחקר על תרופות נגד כולסטרול, בו השתתפו אלף בוגרים בריאים שנשאלו על מנהגי האכילה שלהם וכמה שוקולד צרכו. המשתתפים, שגילם נע בין 20 ל-85 שנה, אכלו שוקולד בממוצע פעמיים בשבוע ומדד מסת הגוף שלהם עמד על 28 - שנחשב למשקל יתר אך עדיין לא להשמנה.

רויטרס

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב הכתבות מהעולם ישירות לפייסבוק שלכם

החוקרים גילו שאנשים שאכלו שוקולד בתדירות רבה יותר נטו לצרוך יותר קלוריות באופן כללי, ובכלל זה גם שומן רווי, בהשוואה לאלה שנגעו אך במעט בממתקים. אך גם כך, משקלם של אוהבי השוקולד היה נמוך יותר. גולומב אומרת כי ההבדלים במשקל נעו בין 2.3 ל-3.2 ק"ג בין אלה שאכלו חמש פעמים שוקולד בשבוע, לאלה שלא אכלו שוקולד כלל. עם זאת, היא מדגישה, הנתון היחיד שהיה קשור למשקלם היה התכיפות בה אכלו או לא אכלו שוקולד, ולא כמות השוקולד שאכלו.

מחקרי עבר קשרו בין שוקולד ללחץ דם וכולסטרול נמוכים -  כפי הנראה בשל נוגדי החימצון או כימיקלים אחרים בקקאו. אריק דינג, תזונאי בבית הספר לרפואה בהרווארד, אומר כי לממצאים יש כמה הסברים אפשריים. אחד ההסברים, לדבריו, הוא שאנשים עניים מרשים לעצמם לאכול אוכל בסיסי, ואינם צורכים כמויות של שוקולד, וכבר התברר ממחקרים שעוני קשור למשקל גוף גבוה יותר. באופן כללי, דינג סבור שמשום שהמחקר הנוכחי קטן יחסית ואינו יכול להוכיח סיבה ותוצאה, קשה ללמוד ממנו לקח משמעותי. ובכל זאת, הוא אומר, "אם אתם אוכלים שוקולד, עדיף לאכול אותו במקום מזון אחר. נסו לאכול שוקולד מריר".

החוקרים מסן דייגו מסכימים ששיקול דעת חשוב כאן. המחקר "בוודאי לא מספק תמיכה לאכילת כמות גדולה של שוקולד", אומרת גולומב. "אבל אלה מאיתנו שאוכלים מעט שוקולד באופן קבוע, יחושו עכשיו פחות אשמה".
 



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו