בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

"החטיף המושלם": פופקורן מכיל יותר נוגדי חמצון מירקות

החלק הבריא ביותר בחטיף הפופולארי הוא דווקא הקליפה השנואה. יחד עם זאת, בישול במיקרוגל או בסיר שמן מאפיל על תכונותיו הטובות

104תגובות

מחקר אמריקאי מגלה כי לחטיף הפופקורן סגולות בריאותיות לא מבוטלות, והוא אף נחשב בעיני מנהל המחקר, ד"ר ג'ו וינסון, לחטיף המושלם בשל העובדה שהוא מכיל אחוז גבוה של נוגדי חימצון, ומשום שהוא עשוי כולו מדגנים טבעיים.

ד"ר ג'ו וינסון, הנחשב לחלוץ בחקר חומרים בריאים בשוקולד, אגוזים ושאר מאכלים פופולאריים, הסביר בכנס השנתי של איגוד הכימאים האמריקאיים, שנערך לפני מספר ימים, כי נוגדי חמצון מסוג פוליפנול מרוכזים יותר בפופקורן, המכיל כ-4% מים בממוצע, מאשר בפירות וירקות, המכילים כ-90% אחוז מים.

ממצא מפתיע נוסף, מראה כי קליפות הפופקורן - החלק שכולם שונאים בגלל הנטייה שלו להיתקע בין השיניים - מכילות למעשה את ריכוז נוגדי החמצון והסיבים הגבוה ביותר. "הקליפות ראויות ליותר כבוד" אמר וינסון, העובד עבור אוניברסיטת סקרנטון בפנסילבניה. "הן כמו חטיפי זהב מזינים".

כל הגילויים החדשים הובילו את החוקר האמריקאי להכריז כי "פופקורן הוא אולי החטיף המושלם. הוא החטיף היחיד שעשוי 100% דגנים טבעיים ולא מועבדים. כל החטיפים האחרים מעובדים ומכילים תוספים, ולמרות שדגני בוקר מכונים למשל 'דגנים מלאים', בפועל קורנפלקס מתחייב להכיל מינימום של 51% דגן מלא. מנה אחת של פופקורן תספק יותר מ-70% מהערך התזונתי המתקבל מהמנה היומית המומלצת של דגנים מלאים. אדם ממוצע צורך פחות מחצי ממנת הדגנים המומלצת ופופקורן יכול להוות תחליף מאוד מהנה". 

רויטרס

יחד עם זאת, וינסון סייג את דבריו באומרו כי האופן בו אנשים מכינים ומגישים פופקורן יכולה בקלות לקלקל את תכונותיו הטובות. אם מכינים פופקורן בסיר עם שמן, מוסיפים חמאה (או תחליף חמאה, כפי שנהוג ברבים מבתי הקולנוע), ממליחים את גרעיני התירס המוכנים או זוללים אותם מצופים בשמן וסוכר, הרי שמדובר בסיוט בריאותי עתיר שומן וקלוריות.

"פופקורן שמוכן בעזרת אויר חם מכיל כמובן את מספר הקלוריות הנמוך ביותר" אמר וינסון. לעומת זאת, פופקורן שהוכן במיקרוגל מכיל מספר כפול של קלוריות, וכך גם פופקורן שבושל בסיר עם שמן.

יחד עם זאת, וינסון מדגיש כי אין תחליף לפירות וירקות כמרכיבים טבעיים בתזונה בריאה. "ירקות ופירות מכילים ויטמינים וחומרים מזינים נוספים החיוניים לבריאות, אשר אינם קיימים בפופקורן".

לדבריו, בדומה לפופקורן, גם בפירות יבשים קיים אחוז גבוה של נוגדי חמצון, בהשוואה לפירות טריים, על פי עיקרון זהה של ריכוז. מחקרים קודמים מצאו רמה נמוכה של נוגדי חמצון מסוג פוליפנול בפופקורן, אך צוות המחקר של וינסון ערך לאחרונה את המחקר המקיף ביותר שחישב את הכמות הכוללת של הפוליפנולים בפופקורן. כמות של נוגדי החמצון מסוג זה שנמצאה בפופקורן היתה גבוהה באופן מפתיע מכפי שסברו בעבר. שיעור נוגדי החמצון התקרב לזה הנפוץ באגוזים ונמצא אף גבוה פי 15 משיעור הפוליפנולים בחטיף טורטייה העשוי גם כן מדגן מלא.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו