בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

תגובת ליצמן לתחקיר "הארץ": ערימות ארגזים שמראות שהוא עוזר לכולם

בעקבות התחקיר שלפיו ליצמן גייס את מערכת הבריאות לטפל באשת האדמו"ר מגור, פרסמו אנשי לשכתו באתרים החרדיים תצלומים של עשרות פניות ציבור שהגיעו לדבריהם ללשכתו בחודשים האחרונים. "מעולם לא בדקנו מי זה שפונה אלינו לעזרה", מסרו

17תגובות
ליצמן ועוזרו בבית המשפט העליון, בשבוע שעבר
אוליבייה פיטוסי

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, הגיב היום (רביעי) באתרי האינטרנט החרדיים לתחקיר "הארץ", שבו נחשף כיצד גייס את מערכת הבריאות לטובת טיפול אישי באשת האדמו"ר מגור, שושנה אלתר, בקיץ האחרון. האתרים "בחדרי חרדים" ו"כיכר השבת" פרסמו היום תצלומים וסרטונים שהועברו מלשכתו של ליצמן שבהם נראים ארגזים עמוסי תיקים – כולם, כך נטען, של פניות ישירות שהגיעו ללשכת השר.

על פי תחקיר "הארץ" שפורסם הבוקר, במשך חודשים ארוכים גויסה שורה של רופאים בכירים בישראל, בהם מנהלי מחלקות, כדי לטפל באופן אישי באשת האדמו"ר מגור, הרבנית שושנה אלתר. לפי מקורות במערכת הבריאות, הטיפול המסור באלתר, שסבלה מבעיה רפואית חמורה ונדירה, כלל בין היתר תנאי אשפוז מפליגים, ביקורי בית של מומחים משלושה בתי חולים מובילים וגדולים וזירוז תורים לבדיקות, שהביאו לעקיפת אזרחים רבים.

ליצמן - דלג

לפי המקורות, המחויבות חוצת הגבולות לפעול למען הרבנית לא נבעה רק משבועת היפוקרטס, אלא גם ממסרים שקיבלו מגבוה, מסגן שר הבריאות יעקב ליצמן - שבעלה של הרבנית, האדמו"ר יעקב אלתר, הוא רבו ופטרונו. "רוח המפקד ברורה", אמר אחד הרופאים המעורים בפרטי המקרה, "הטיפול ברבנית הוא בראש סדר העדיפויות".

בלשכת ליצמן טוענים כי עשרות ארגזי המסמכים שתועדו ופורסמו היום הם רק מחמשת החודשים האחרונים: "כל זה רק פניות ציבור מתועדות וממוסכמות". בנוסף, כך לטענת אנשי ליצמן, יש מספר כפול של פניות מיידיות, שמטופלות בהודעה כתובה וללא מסמכים מצורפים.

לפרסומים מצורפת גם תגובת הלשכה שנמסרה לתחקיר "הארץ", שבה נכתב: "מעולם לא בדקנו מי זה שפונה אלינו לעזרה, רוב הפונים אלינו כלל אינם מוכרים לנו ואינם שייכים לציבור החרדי ולקהילה מסוימת. חילונים וחרדים, דתיים ושאינם, ערבים ועולים, כולם שווים להשתדלות מצדנו לסיוע ועזרה אפשרית בכל נושא רפואי".

על פי תגובת ליצמן, בלשכתו לא מוצאים כל פסול בלפתוח מסלול עוקף למערכת הבריאות ולסייע למטופלים וחולים על בסיס פנייה אישית, בדומה לעמותה, שלא בצינורות המקובלים וללא הבנה או הכשרה רפואית. כמו כן, הם גאים במדיניות הדלת הפתוחה והפניות האישיות ונוהגים להציג אותה כסוג של "אוזן קשבת לציבור", הכוללת פרסום מספרי הטלפון האישיים של עוזריו של ליצמן. 

אלא שעל אף טענתם כי רוב הפונים לא שייכים לציבור החרדי, אנשי ליצמן מפרסמים את מספרי הטלפון שלהם בעיקר באתרים חרדיים ועל פי עדויות רבות של גורמים במערכת הבריאות, השר ועוזריו מסייעים בעיקר לפניות שמגיעות למגזר החרדי. מנהלים ואנשי צוותים רפואיים רבים במערכת הבריאות מעידים כי רובן המוחלט של הפניות והבקשות נוגעות למאושפזים מהמגזר החרדי בדגש על מקורבים או אנשי חסידות גור.

מלשכתו של ליצמן נמסר עוד כי "מספרי הטלפון של לשכתו ועוזריו אינם מפורסמים רק בקרב המגזר החרדי, אלא הם נגישים וזמינים לכל דורש, בחיפוש פשוט בגוגל, באתר ynet ועוד. יתרה מכך, משרד הבריאות הקים מוקד מיוחד כבר בשנת 2015 לפניות ציבור בנושא MRI".

עוד מסרו כי "המציאות הפשוטה, בה פונים אלינו יום יום מכל קצוות האוכלוסיות בישראל - הינה העדות הטובה ביותר שאכן נגישות לשכת סגן שר הבריאות הינה לכלל האזרחים ללא העדפת קהילה ומגזר כלשהו. יודגש שוב - אפשרות לפניות ציבור אינה באה במקום הטיפול בייעול מערכת הבריאות, שעליו עמל ליצמן במשרד הבריאות יום יום שעה שעה, אלא בנוסף ומתוך מחויבות להצלת חיים וסיוע לציבור. יש להצטער על כי ליצמן מוכפש ללא עוול, תוך ניצול העובדה שאנו לא יכולים לפרסם פרטי הפונים אלינו בשל צנעת הפרט".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו