בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

ארגון הבריאות העולמי: יש להימנע מלחשוף תינוקות מתחת לגיל שנה למסכים

הנחיות חדשות שפרסם הארגון מחדדות את הצורך בזמני פעילות גופנית לילדים מתחת לגיל חמש ואת משך השינה הרצוי עבורם. מומחים בריטים: ההמלצות גורפות מדי ונסמכות על מידע חסר

6תגובות
גננת וילדות בעיר מידלנד שבטקסס, החודש
Brad Tollefson/אי־פי

ארגון הבריאות העולמי (WHO) פרסם היום (רביעי) הנחיות להורים לילדים מתחת לגיל חמש, המתמקדות במשך השינה הרצוי, זמני הפעילות הגופנית - והימנעות מצפייה במסכים. ההמלצות מחולקות לקבוצות גיל: עד שנה, שנה עד שנתיים ושלוש עד ארבע.

לפי הארגון, עמידה בהנחיות מסייעת להתפתחות המוטורית והקוגניטיבית התקינה של ילדים ולבריאותם בטווח הארוך. עיקרון נוסף שמודגש בהנחיות הוא שמירה על שגרת יומיום קבועה.

לקריאת הנחיות ארגון הבריאות העולמי המלאות

תינוקות עד גיל שנה

בארגון מדגישים את הצורך בכמה משכי פעילות גופנית לאורך שעות הערות, כשהתינוק או התינוקת נמצאים על משטח פעילות על הרצפה. כחלק מהפעילות הגופנית, ההורים נקראים להשכיב את ילדיהם על הבטן למשך חצי שעה במצטבר במהלך היום.

אמהות ותינוקות בכיתת יוגה בקאלבר סיטי שבקליפורניה, במארס
JANE ROSS/רויטרס

בנוסף לכך, הארגון ממליץ להגביל לשעה אחת בלבד את הזמן שבו ילדים נמצאים במנשא או חגורים בתוך עגלה או טיולון. לפי הנחיות הארגון, יש להימנע מלהציג לילדים מסכי טלוויזיה, טלפון או מחשב נייד בזמנים אלה, ולהעדיף הקראת סיפורים.

זמני השינה המומלצים לתינוקות רכים הם 17-14 שעות עד גיל שלושה חודשים, ו-12 עד 16 שעות לתינוקות בני ארבעה עד 11 חודשים. זמנים אלה כוללים את שינת הלילה וכן נמנומים לאורך היום.

גיל שנה עד שנתיים

פעילות גופנית: בשכבת גיל זו ממליץ הארגון על שלוש שעות פעילות ביום, במגוון דרכים.

ישיבה וצפייה: בנוסף על ההמלצה להגביל את הזמן שבו התינוקות חגורים במנשא או עגלה, הורים נקראים להגביל עבור בני שנתיים את משך הצפייה במסכים לשעה אחת ביום.

זמני שינה: 14-11 שעות לאורך היום, כולל נמנומים, בזמנים קבועים.

גיל שלוש עד ארבע

פעילות גופנית: ההמלצה על שלוש שעות פעילות ביום נותרת בעינה, כשכדאי ש-60 דקות מתוכן יהיו בעצימות בינונית-גבוהה.

ישיבה וצפייה: הארגון ממליץ להפחית ככל הניתן בצפייה במסכים, ולא יותר משעה ביום.

זמני שינה: 13-10 שעות.

לילדים שונים צרכים שונים

במערכת הבריאות בבריטניה מתחו ביקורת על הנחיות הארגון. הקולג' המלכותי לרפואת ילדים ובריאותם הזהיר כי צורכי השינה של ילדים משתנים בין ילד לילד. "ללא התמיכה הנכונה, שאיפה למצוינות עשויה להפוך לאויב של הטוב", אמר ד"ר מקס דייבי, ראש תחום שיפור בריאות בארגון הבריטי.

דייבי הוסיף כי לצד החשיבות שבפעילות גופנית עבור תינוקות ופעוטות יש לזכור כי ישנן מגבלות המונעות מהורים לעמוד בהיקפים המומלצים. בין אלה הוא מונה: תנאי מגורים, חלוקת זמני עבודה-בית, מתחים משפחתיים והעדר גישה לאזורי משחק. לדבריו, ההמלצות על הגבלת משך הצפייה במסכים אינן פרופורציונליות לפוטנציאל הנזק שבכך".

פרופ' אמריטוס קווין מק'קונווי, מהאוניברסיטה הפתוחה בבריטניה, ציין כי ארגון הבריאות העולמי הכיר בכך שהנחיותיו נסמכות על מצע מחקרי דל, וציין נקודות שבהן יש להשלים את פערי המידע באמצעות מחקרים נוספים. "לאור זאת, האם ראוי שמחברי המסמך יפרסמו הנחיות נחרצות כל כך?", אמר מק'קונווי, פרופ' לסטטיסטיקה יישומית. "ייתכן שהיה עדיף לדבוק פחות במספרים מדויקים כשאין די ראיות לתמוך בכך".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו