עשרה כללים פשוטים לשינה טובה

קשה לכם להירדם בלילה? ואם אתם נרדמים בקלות - האם השינה שלכם באמת רגועה? עשרת הדיברות להירדמות קלה ושינה איכותית - כתבה ראשונה בסדרה

רונה מור
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
רונה מור

להירדם – משימה לא פשוטה בימינו. טרדות היומיום והחיים הן רבות מספור ולעתים קרובות אנו לוקחים אותן איתנו למיטה. לישון נכון - גם את זה אפשר וכדאי ללמוד. גם אם אנחנו נרדמים בקלות זה לא אומר שהשינה שלנו איכותית, רציפה ורגועה.

היגיינת שינה, מסתבר, היא המפתח ללילה טוב – כך לפי ד"ר אריה אוקסנברג, מנהל היחידה לאבחון הפרעות בשינה בבית החולים השיקומי בית לוינשטיין מקבוצת הכללית. "כל אחד מאתנו צריך להכיר את המונח היגיינת שינה. כך, ברגע שנרצה להירדם, השינה תגיע בדרך הטובה ביותר", פותח אוקסנברג. "להיגיינת שינה יש כמה עקרונות והחשוב שבהם הוא להיכנס למיטה ולקום ממנה פחות או יותר באותה שעה כל יום. ככה מלמדים את השעון הביולוגי מהן שעות השינה והערות והוא מתפקד בצורה הטובה ביותר. זה קריטי. לדוגמה, אם הולכים לישון יום אחד בתשע ויום אחד באחת השעון הביולוגי לא יודע למה לצפות. מי שמתעורר דקה-שתיים לפני השעון המעורר כל יום - יכול לדעת שהשעון הביולוגי שלו מתוכנת כמו שצריך".

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ