לאכול נכון לפני השינה

כדי להירדם בקלות ולישון טוב רצוי לאכול נכון בארוחת הערב. כמה כללים ומזונות שכדאי לאמץ לשינה טובה, וגם כאלו שלא. כתבה שנייה בסדרה

רונה מור
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
רונה מור

רעבים ועייפים? מתלבטים אם לאכול בארוחת הערב סנדוויץ' טונה, קרקר או ביצים? בשבוע שעבר עסק המדור ב-10 כללים להירדמות קלה ולשנת לילה טובה. הפעם נתמקד בסגנון אכילה נכון בארוחת הערב ובדוגמאות למזונות שמומלץ לצרוך כדי לישון טוב בלילה וגם כאלו שלא מומלץ.

מריאנה אורבך, דיאטנית בכירה בשירותי בריאות כללית, מציינת כי המזון שנכנס לפינו בארוחת הערב הוא קריטי לשנת הלילה: "תהליך העיכול דורש אנרגיה רבה. כשנדמה לנו שאנחנו נרגעים עם האוכל למעשה מערכת העיכול עובדת מאוד קשה. יש מזונות מסוימים כמו בשר בעיקר או מזונות עתירי שומן – לדוגמה גלידה, שמנת, צ'יפס ואוכל מטוגן - שהעיכול שלהם ארוך במיוחד ויכול להגיע עד 6 שעות, ואז למעשה הגוף עובד קשה במקום לנוח. לכן אם כבר אוכלים מזונות מסוג אלו, מומלץ לא לעשות זאת בארוחת הערב אלא רק בצהריים".

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ