רוצים לעכב תחלואה ולהאריך חיים? תתחילו לצום כל כמה ימים

עולם המדע מתחיל להבין כי מעבר לשמירה על המשקל, דיאטות שבהן צמים במשך שעות או ימים תורמות להגנה על תאי הגוף ומחזקות אותם וכך בולמות תהליכי תחלואה והזדקנות

אנהאד אוקונור
ניו יורק טיימס
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
אנהאד אוקונור
ניו יורק טיימס

ד"ר מארק מאטסון, מנהל מעבדת מדעי המוח במכון הלאומי לזיקנה (NIA) במרילנד, ארה"ב, לא אכל ארוחת בוקר 35 שנה, וגם על ארוחת צהריים הוא מוותר רוב הזמן. ברוב הימים הוא צם במידה כלשהי; יוצא לריצה בשעות אחר הצהריים המוקדמות ולאחר מכן אוכל את כל כמות הקלוריות היומית שלו (כ–2,000) בחלון של שש שעות שמתחיל אחרי הצהריים. "לאחר שמתרגלים לזה זה לא עניין גדול", הוא אומר. "אני ממש לא רעב בבוקר, וכך מרגישים אנשים נוספים. זה רק עניין של הסתגלות". בתרבות שבה נהוג לאכול שלוש ארוחות גדולות ביום ובנוסף לנשנש מהבוקר עד חצות, רעיון הוויתור על ארוחות קבועות נשמע אולי קיצוני. אך בשנים האחרונות צוברת דיאטת הצום לסירוגין תשומת לב, אישור מדעי ופופולריות שמקורה בין השאר בידוענים.

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ