שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

לא ישנים טוב? הזיכרון שלכם עלול להיפגע

שינה איכותית, שבה משתרשים זיכרונות שונים במוח, דורשת שלושה-ארבעה מחזורי שינה תקינים. אז לכמה שעות שינה אנו זקוקים בגילים השונים ומה הקשר בין חוסר שינה לאלצהיימר

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
דיאנה פלאקו קרטס

שינה איכותית ומספקת היא מרכיב משמעותי באיכות החיים ובבריאות שלנו. לאחר כמה לילות ללא שינה איכותית נחוש בדרך כלל עצבנות, חוסר ריכוז וחוסר אנרגיה. השינה משפיעה אף על היכולת הקוגניטיבית והזיכרון שלנו. כפי הנראה, בעת השינה משתרשים זיכרונות שונים במוח במנגנון שנקרא Consolidation (התלכדות), שבו זיכרון מסוים הופך זיכרון לטווח ארוך ובהמשך אפשר לשלוף אותו מהמאגר. למשל, למידה מוטורית (כגון שחייה, נהיגה ונגינה) תלויה בשלבי שינה מוקדמים והתחלתיים, אבל למידה ויזואלית דורשת את שלבי השינה העמוקים יותר.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ