למה כדאי לכם לסמס פחות אחרי גיל 50

שחיקת סחוס היא תופעה הולכת וגוברת אחרי גיל 50 ויכולה להתרחש גם במפרק אחד, כגון באגודל, בשל שימוש יתר. מחקר חדש ממליץ על התוספים שיש לצרוך כדי למזער את התופעה

אמיר אורון
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
אמיר אורון

האדם הוא בין היצורים הבודדים בטבע אשר עברו באופן מובהק מהליכה על ארבע להליכה זקופה. בעקבות המעבר הזה התפנו הגפיים העליונות לשלל פעולות, אך עם זאת יש לכך מחיר: מפרקי הגפיים התחתונות - ובראש וראשונה הברך - נדרשים לשאת עומס רב יחסית לשטחם. המכשירים הרפואיים המתוחכמים ביותר לא הצליחו עד היום לשחזר את תכונותיהם של המפרקים - נקודות המגע בין העצמות המאפשרות להן לנוע האחת כנגד השנייה תוך חיכוך אפסי כמעט – ועם הגיל הם הולכים ונעשים פגיעים לאוסטיאוארתריטיס - דלקת מפרקים ניוונית או בכינויה: שחיקת סחוס.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ