איזה אימון גופני מסייע לתאי גזע להגדיל את מסת השריר?

אימון כוח, כגון שכיבות סמיכה וכפיפות בטן, מעורר תאי גזע שמיועדים להפוך לתאי שריר, ואלו מתחילים לייצר חלבונים וכך מגדילים את מסת השריר. מהו מנגנון הפעולה שלהם ומה ההבדל בין אימון בודד לאימון מתמשך

אורית צייטלין
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
אורית צייטלין

ידוע כי האימון האפקטיבי ביותר להגדלת כוח השריר ומסתו הוא אימון כוח – אימון שבו שריר יחיד או קבוצת שרירים פועלים נגד התנגדות (כוח) חיצונית. מה שפחות ידוע הוא תרומתם של תאי הגזע בגוף להגדלת מסת השריר בעקבות אימון זה.

האיברים בגוף האדם אינם זהים בהרכב התאי שלהם כיוון שלכל איבר יש תפקיד מוגדר המצריך סביבת עבודה שונה. בשלבי ההתפתחות הראשונים של האורגניזם התאים שמרכיבים אותו דומים בהרכבם ונקראים תאי גזע, ומהם מתפתחים האיברים. לתאי הגזע יש פוטנציאל אדיר להתפתח למגוון סוגי תאים בגוף מגיל צעיר ועד בגרות. כאשר תא גזע מתחלק, לכל תא חדש שנוצר ממנו יש פוטנציאל להפוך לתא מסוג אחר עם תפקיד מוגדר. כלומר, התאים הללו מתחדשים באופן רציף וכיום אנו יודעים שהם עשויים להתמיין בין השאר לתא עצם, לתא סחוס, לתא עור, לתא שומן ולתא שריר. בהרבה רקמות בגוף תאי הגזע מתפקדים כמערכת תיקון פנימית ומתחלקים באופן אין-סופי כדי להחליף תאים אחרים שניזוקו כל עוד האורגניזם עדיין בחיים.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ