מחקר

רצים? מה קורה לשרירי הרגליים שלכם עם הגיל

מחקר מצא כי בדומה להליכה, ככל שמתבגרים פחות משתמשים בשרירי הקרסוליים והשוקיים בריצה כי הם מזדקנים מוקדם, ולכן המהירות פוחתת. מה זה אומר על סוג הפציעות ואילו תרגילים כדאי לאמץ

גרטשן ריינולדס
ניו יורק טיימס
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
גרטשן ריינולדס
ניו יורק טיימס

צעירים שעוסקים בריצה מהירים יותר ממני ומכם. כדי להשיג את המהירות הזאת, הם משתמשים בשרירי הרגליים שלהם אחרת מאשר רצים שעברו את גיל ה־50, כך עולה ממחקר חדש שבחן את הקשר בין גיל לביומכניקה של הריצה, שהתפרסם לפני כחודשיים בכתב העת Medicine & Science in Sports & Exercise. המדע, שיאי תחרויות שונות וניסיון חיים מראים שמהירותם של רצים מואטת ככל שגילם עולה. למשל, כעת שיא העולם בריצת מרתון לגברים — 2:02:57 — שייך לדניס קימטו הקנייתי בן ה-30, והוא מהיר בשעה כמעט משיא העולם לגילי 70־75, 2:54:48, שהשיג הקנדי אד ויטלוק. ויטלוק קבע מאוחר יותר את שיא העולם גם לגילי 80־85 — 3:15:54 — ארוך בכ־20 דקות משיאו בשנות ה־70 לחייו.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ