כמה סיבים תזונתיים מומלץ לצרוך כדי להגן מפני סרטן השד

מחקר שכלל יותר מ-90,000 נשים מצא כי אלו שצורכות בנעורים ובבגרות המוקדמת כ־25 גרם סיבים תזונתיים ליום עשויות להפחית משמעותית את סיכונן לחלות בהמשך החיים

טל חייקין
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
טל חייקין

מחקר נרחב שערכו חוקרים מבית הספר לבריאות הציבור של אוניברסיטת הרווארד ופורסם בחודש שעבר ב־Pediatrics — כתב העת של האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים (AAP) — מעלה כי נערות ומבוגרות צעירות שצורכות סיבים תזונתיים בכמות מספקת עשויות להפחית משמעותית את סיכונן לחלות בסרטן השד בהמשך החיים. ירקות, פירות, דגנים מלאים, קטניות ושורשים הם המקור המרכזי לסיבים תזונתיים. לפי סקר "מב"ת עוקבה" לגילי 35-74 של משרד הבריאות שפורסם ב-2014, פחות משליש מהנשים בישראל צורכות סיבים תזונתיים בכמות המומלצת — בין 25 ל-38 גרם ביום. ובקרב בני הנוער המצב גרוע אף יותר; נתוני המועצה לשלום הילד מ-2013 מראים כי מאז שנת 1998 ועד לשנת 2011 חלה ירידה דרסטית בשיעור בני הנוער (תלמידי כיתה ו', ח' ו-י') שאוכלים פירות וירקות לפחות פעם ביום — מ-85% ל-42.9%.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ