רוצים לשפר את תפקוד המוח והזיכרון? תתחילו לעשות יוגה ומדיטציה

מחקר מצא כי תרגול של יוגה הכוללת מדיטציה תנועתית עשוי לשפר תקשורת עצבית במוח ויכולות קוגניטיביות כזיכרון

גרטשן ריינולדס
ניו יורק טיימס
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
גרטשן ריינולדס
ניו יורק טיימס

תרגול סדיר של יוגה ומדיטציה עשוי לשפר יכולות קוגניטיביות כזיכרון ולעכב את הפגיעה בהן עם התקדמות הגיל, כך עולה ממחקר חדש. רוב אלה שעברו את גיל 40 מודעים לכך שכישורים מנטליים, ובפרט הזיכרון, מתחילים להיחלש עם השנים. מלים ושמות מוכרים אינם נשלפים באותה קלות כמו בעבר, ורבים מתקשים לזכור היכן הניחו חפצים שונים. נראה כי ירידה מסוימת בתפקודים המנטליים היא בלתי נמנעת עם התקדמות הגיל. אבל ממצאי מחקרים מלמדים שאורח החיים שלנו, ובפרט המידה והאופן שבהם אנחנו עושים פעילות גופנית, עשויים להאט ולבלום את הירידה בתפקודים האלה. מחקרים שנעשו בעבר כבר הוכיחו שאנשים שעוסקים באופן סדיר בריצה, הרמת משקולות, ריקוד, טאי צ'י או גינון הם בעלי סיכון נמוך יותר ללקות בדמנציה בהשוואה לאנשים שאינם עוסקים בפעילות גופנית כלשהי. כמו כן, יש יותר ויותר ראיות לכך ששילוב של פעילות גופנית ותרגול מדיטציה עשוי להעצים את היתרונות של שתי הפעילויות הללו. למשל, במחקר מעניין שפורסם בפברואר בכתב העת Translational Psychiatry, שכתבתי עליו לאחרונה, נמצא כי שילוב של מדיטציה ופעילות גופנית אירובית כריצה הפחית דיכאון ומחשבות טורדניות ושיפר פעילות מוחית יותר מאשר תרגול אחת הפעילויות האלה בנפרד.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ