לוחמי סוף השבוע

מחקר חדש מגלה שגם לאימון גופני נמרץ פעם בשבוע יש יתרון בריאותי משמעותי

גרטשן ריינולדס, ניו יורק טיימס
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
גרטשן ריינולדס, ניו יורק טיימס

פעילות גופנית רק בסופי שבוע, או ריצה ארוכה, משחק כדורסל או כדורגל נמרצים אחת לשבוע, עשויים להקטין את הסיכון למות בטרם עת ביעילות כמעט זהה לזו של פעילות גופנית תדירה וקצרה יותר במשך השבוע, כך עולה מחקר שהתפרסם בשבוע שעבר בכתב העת JAMA Internal Medicine.

ההמלצה הסטנדרטית לכמות הפעילות הגופנית, הרצויה בכל שבוע כדי לשמור על הבריאות, היא 150 דקות של פעילות גופנית מתונה או 75 דקות של פעילות נמרצת. פעילות מתונה כוללת הליכה נמרצת או רכיבה על אופניים בקצב מדוד, שמגבירות את קצב פעימות הלב ובמקביל עדיין מאפשרות לנו לשוחח עם שותפים לפעילות. פעילות נמרצת כוללת ריצה, דיווש מהיר וענפי ספורט קבוצתיים רבים כולל כדורסל וכדורגל, שמגבירים את קצב הפעימות עד לשלב שבו קשה לדבר. עמידה בדרישות האלה קשורה להקטנה משמעותית של הסיכון לפתח מגוון מחלות ולמות בגיל צעיר.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ