תכנית התערבות ממוחשבת מקדמת יכולת חברתית של ילדי גן עם אוטיזם

במחקר חדש שנערך באוניברסיטת בר־אילן נמצא כי לשימוש בטכנולוגיה בעבודה עם ילדים צעירים בספקטרום האוטיסטי יש יתרון משמעותי בשיפור יכולות חברתיות

סיגל עדן
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
סיגל עדן

אחד התחומים החשובים, המתפתחים בילדות המוקדמת, הוא התחום החברתי. יכולת פרו־חברתית החיונית לפיתוח תחום זה, מוגדרת כיכולת להפנות רגשות והתנהגויות חיוביים כלפי אדם אחר במטרה להביא לו תועלת, להיות מודע למצוקת האחר והרצון לדאוג לו. יכולת זו היא בסיס חשוב, התורם לחיזוק קשרים בין אישיים ובעל השפעה חיובית על ההסתגלות החברתית, על הדימוי העצמי ועל רווחתו הפסיכולוגית של האדם הנוקט בה. מחקרים מצביעים על כך, שילדים עם יכולת פרו־חברתית גבוהה הם ילדים אהובים ואהודים יותר על חבריהם, בהשוואה לשאר.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ