אימון גופני לפני ארוחת הבוקר מועיל לבריאות

חוקרים באוניברסיטת באת' שבאנגליה מצאו שאימון גופני על בטן ריקה שורף יותר שומנים ומשפיע על הסדרת רמת הסוכר בדם

גרטשן רנולדס, ניו יורק טיימס
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
גרטשן רנולדס, ניו יורק טיימס

אימון גופני לפני ארוחת הבוקר עשוי להיטיב יותר עם הבריאות מאשר אימון המתקיים אחרי אכילת ארוחת בוקר, כך התגלה במחקר שעסק בעיתוי ארוחות ופעילות גופנית. על פי תוצאות המחקר, עיתוי הארוחה משפיע על כמות השומן שאנו שורפים במהלך האימון ומשנה את הפעילות המולקולרית בתוך תאי השומן.

ספורטאים ומדענים יודעים שעיתוי הארוחות משפיע על הביצועים. ידוע שרמת הסוכר בדמו של מי שאוכל תחילה היא גבוהה, וכי השרירים הפעילים משתמשים בסוכר הזה בכמקור לאנרגיה. אולם, אם לא אוכלים לפני האימון, משתמשים השרירים תחילה במלאי המצומצם של הפחמימות שנאגרו בגוף, או במאגרי השומן הגדולים יותר. כדי שהשומן ישמש כמקור אנרגיה, צריכה להתבצע פעילות מטבולית נוספת, מה שהופך אותו למקור אנרגיה יחסית לא יעיל.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ