מחקר: מה מרזה יותר – דילוג על ארוחת בוקר או על ארוחת ערב, והאם זה מומלץ?

מחקר מצא כי דילוג על ארוחה ביום תורם לירידה במשקל, אך אם מדלגים על ארוחת הבוקר – משלמים מחיר בריאותי

גיל יוסף שחר
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
גיל יוסף שחר

דילוג על ארוחה אחת ביום הפך למגמה הולכת וגוברת שנובעת מאורח החיים המודרני. אז אילו מין טיפוסים אתם? אלו שמדלגים על ארוחת הבוקר, או שמא על ארוחת הערב? או אולי דווקא כאלה שמקפידים על שלוש ארוחות ביום? מחקר שפורסם ביוני בכתב העת The American Journal of Clinical Nutrition בדק איזו אפשרות משפיעה ביותר על שריפת הקלוריות והשומנים, רמת הסוכר (גלוקוז) בדם ומדדי הדלקת בגוף: שלוש ארוחות ביום, דילוג על ארוחת בוקר או דילוג על ארוחת ערב. יש לציין כי בכל שלושת המצבים 17 הנבדקים הבריאים שנכללו במחקר צרכו כמות קלוריות זהה, עם תפריט זהה מבחינת אחוזי הפחמימות, החלבונים והשומנים, ולא ביצעו שום פעילות גופנית יזומה. רק מספר הארוחות והעיתוי שלהן השתנה כל פעם;

תגיות:

תגובות