מחקר: כיצד ריצת מרתון מלא עלולה להזיק לרצים

חוקרים מצאו מצא כי ריצות ארוכות לא מספיקות כהכנה למרוץ מרתון מלא, וכי לרצים שהשתתפו בו נגרם יותר נזק לשרירי הרגליים מלרצי חצי מרתון

גרטשן ריינולדס
ניו יורק טיימס
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
גרטשן ריינולדס
ניו יורק טיימס

ריצת מרתון היא קשה פיזית, אבל לא בהכרח בשל הסיבות שכמה מאיתנו חושבים עליהן, כך לפי מחקר חדש שבחן את ההשפעות הפיזיולוגיות של מרתון שלם (כ-42.2 ק"מ) לעומת חצי מרתון (כ-21.1 ק"מ). ממצאי המחקר מספקים תובנות חדשות ושימושיות על הדרך המיטבית להתכונן לריצת מרתון. הממצאים גם מדגישים את הסיבות האפשריות שבגללן ראוי לשקול לרוץ רק חצי מרתון. רצים שמתכוונים לרוץ מרתון, חצי או מלא, בעונת הסתיו ודאי נמצאים עמוק בתוך משטר אימונים (אני נרשמתי לחצי מרתון במפרץ מונטריי בנובמבר), שכולל שילוב של ריצות ארוכות וקצרות. אבל למרבה הפליאה, לא ברור אם משטר האימונים הזה מכין אותנו היטב לאתגרים שבריצה למרחקים ארוכים. מחקרי עבר בדקו מה בדיוק הופך את הריצות הארוכות לתובעניות כל כך, במיוחד לרצים חובבים.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ