מחקר: רוצים לשפר כושר גופני ולהתאושש ממנו מהר? אכלו בננות

מחקר מצא כי גם משקאות ספורט וגם בננות משפרים ביצועים גופניים, אך רק האחרונות מפחיתות משמעותית את הדלקת שעלולה להיגרם מהם

גרטשן ריינולדס
ניו יורק טיימס
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
גרטשן ריינולדס
ניו יורק טיימס

אם צורכים פחמימות עבור פעילות גופנית מוצלחת והתאוששות מהירה לאחריה – כדאי לבחור בבננות, כך עולה ממחקר חדש. נמצא כי בשל סגולותיהן האנטי דלקתיות – הן יכולות לפעול בדומה לתרופות נוגדות דלקת, שמתאמנים רבים משתמשים בהן.

פחמימות הן מקור האנרגיה העיקרי של הגוף, וצריכתן המוגברת תורמת למאגרי אנרגיה שחיוניים לאימון, בעיקר אינטנסיבי; הן נאגרות בשרירים ובכבד בצורת הרב-סוכר גליקוגן, והתוצר המתקבל מפירוקו - גלוקוז – הופך לאנרגיה המטבולית, מפעיל את השרירים וגורם להם להתכווץ. כלומר, גלוקוז הוא מקור האנרגיה העיקרי במאמץ. אבל מאגרי הגליקוגן אשר מספקים אותו לשרירים הם מוגבלים וככל שעולים בעצימות האימון הם מידלדלים. אחת הסיבות העיקריות לעייפות ותשישות באימון היא דלדול זה.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ