למה שפלסטיני ירצה לצאת מרצועת עזה? - מה שנשתנה - הארץ

למה שפלסטיני ירצה לצאת מרצועת עזה?

איסור היציאה מהרצועה שימש יותר מכל לסיכול התנאי הבסיסי למדינה פלסטינית: קשר בין החברה בעזה לזו שנמצאת בגדה. כך נדחק הניסיון לפתור את הסכסוך

“לא ידעתי שאת כזו אמפיריציסטית”, אמר לי בחוסר סבלנות ידיד, פעיל שלום ותיק עם תואר ד”ר (היום כבר פרופסור) כשהתעקשתי לפרט, באיזו פגישה, את איסורי התנועה על הפלסטינים ברצועת עזה. זה היה ב-1995, והוא חשב שאני לא רואה את התמונה הגדולה, הכיוון החיובי, המעוף, משק כנפי ההיסטוריה, ובמקום זה סתם מתעקשת להיכנס לפרטים, לקלקולים זמניים. לא רק הוא חשב כך. אחד מעורכיי אז אמר לי שאין לי פרספקטיבה כי אני גרה בעזה, ולכן הידיעות שלי נראות כפי שהן. בקיצור, טרחניות. מה שנשתנה: מוסף פסח 2013 הסימנים...

רוצים להמשיך לקרוא?
הירשמו חינם לאתר באמצעות הטופס או לחצו כאן לרכישת מנוי ב-4.90 ₪ בלבד לחודש הראשון. כבר יש לכם מנוי? לחצו כאן כדי להתחבר לאתר
הירשמו חינם כדי לקרוא 10 כתבות בחודש:
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
טלפון נייד        
נא אשר את תנאי השימוש
נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ?  התחברו   |   שחזרו סיסמה
הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 הבעיה היא ברעיון של 2 מדינות שלא יכול להתממש. לכן הפתרון היחיד לסכסוך הוא פתרון כלכלי רחב תחת  (לת) שליטה ישראלית מלאה
  • 08:59
  • 26.03.13

02 כך הפכנו למדינת אפרטהייד Speed Limit
  • 10:03
  • 26.03.13

מי רוצה לחיות כאן בכלל?

03 מוזר שעיתון ''הארץ'' מוכן להתחבר לאוכלוסיה ערבית אולטרה שמרנית ,שאינה מזוהה כמעט עם שום ערך ליברלי שהוא מטיף לו- בתנאי שמדובר במי שאינם יהודים.  (לת) ת
  • 10:04
  • 26.03.13

  •   לא מוזר בכלל שציונים חושבים שמגיע להם יותר זכויות מלאחרים מאיזה שהיא סיבה שלא הבנתי אותה  (לת) חינוך ציוני טוב
    • 15:15
    • 28.03.13

04 אין חדש תחת השמש. מודעים למציאות שהסמולנים תומכים ומעודדים טרור נגד יהודים ומדינת ישראל.  (לת) שולם
  • 11:16
  • 26.03.13

  •   תגובה דוחה ומסיתה. אני בטוח שיש כמה "סמולנים" שאתה מכיר באופן אישי, ככה היית מדבר אליהם??  (לת) גשאו
    • 07:43
    • 27.03.13

05 סיפור עצוב. וראוי שכל אחד מאיתנו הישראלים ישאל את עצמו האם היה מוכן לחיות בתנאים כאלה?  (לת) דמוקרט
  • 13:13
  • 26.03.13

06 סיפור עצוב. וראוי שכל אחד מאיתנו הישראלים ישאל את עצמו האם היה מוכן לחיות בתנאים כאלה?  (לת) דמוקרט
  • 13:13
  • 26.03.13

07 כתבה מאד מעניינת ומאירה - חסרה סיומת, לא?  (לת) טל קורן
  • 15:20
  • 26.03.13

08 ביטול חופש התנועה של העזתים בישראל, אכן לא החל לאחר פיגועי ההתאבדות באוטובוסים - הוא החל לאחר גל הסכינאות של 90-91. אבל שטויות - למה להטריח בעובדות? וחוץ מזה - מה כל כך נורא בלהישחט בסכין באמצע הרחוב, כמו למשל הלנה ראפ? חופש התנועה של העם הפלשתיני האציל זה ערך יותר חשוב  (לת) רילד
  • 15:38
  • 26.03.13

09 יכולים לצאת למצרים  (לת) פרעה
  • 17:30
  • 26.03.13

10 הטענות היו ראויות אלמלא לרצועת עזה היה גבול משותף עם מצרים שמאפשר לכל פלסטיני שמעוניין לצאת  (לת) סתמאחד
  • 20:18
  • 26.03.13

11 כמו כל מצרי שמבקש להגיע לירדן בלי לעבור בישראל: בטיסה.  (לת) אינפיניטי
  • 22:12
  • 26.03.13

12 אף מדינה "נורמלית" אינה מאפשרת לאוייביה לעבור בשטחה!  (לת) אלי הרחובותי
  • 03:20
  • 27.03.13

13 השאלה העיקרית היא: האם אתה רוצה אימפריה, או שאתה רוצה צדק? זו שאלה רצינית. אתה לא יכול ליהנות משני אלה ביחד. או, או. צודק או לא צודק
  • 05:02
  • 27.03.13

עד עכשיו, הבוחר הישראלי הצביע לאימפריה. זה לא שאלה של צודק או לא צודק - אימפריות הן לא זה ולא זה. הן פשוט קיימות; ואימפריה היא תמיד על חשבון מישהו אחר.

14 עזה ורמאללה כבר לא יהיו באותה מדינה תם
  • 10:21
  • 27.03.13

עזהסטאן כבר מדינה עם ממשלה, צבא, בתי משפט, מוסדות, גבולות (אחד עוין, השני קצת פחות). היא לא תתחבר למדינה פלסטינית שאולי תהיה ביהודה ושומרון. ואוי לנו היהודים אם נחבר אותם בכח בלחץ האמריקאים וכבשים תועות כמו עמירה הס. אם לא ניגע זה באמת פשוט. הפסקת אש בתיווך המצרים והאמריקאים, גבול שקט ככל האפשר. מינימום לוחמה, מקסימום הרתעה. ושלום על ישראל. הם כבר מדינת חסות מצרית ויכולים להמשיך להתפשט לסיני.

בהיהודה ושומרון המצב יותר מסובך כי זוהי ארץ ישראל ההיסטוריתץ, יש שם הרבה מאוד יהודים והרבה מאוד ערבים, די בערבוביה. אפשר להתווכח על הפתרון הרצוי, מדינה, לא מדינה. אוטונומיה ואזרחות ירדנית, סיפוח שטחי סי, אבל בכל אופן אין קשר כבר לעזה.

וגם מבחינת דמוגרפיה. 2 המיליונים שבעזה כבר לא יימנו עם ערביי יהודה ושומרון. אל חשש יהודים, הרוב שלנו ממערב לירדן ועד הים מובטח ובלתי ניתן לערעור.

מועדים לשמחה

פעילות
המלצות