ההיסטוריה של הלחם האחיד: פחות קולינרית, יותר פוליטית - מה שנשתנה - הארץ

ההיסטוריה של הלחם האחיד: פחות קולינרית, יותר פוליטית

מתי פינה את מקומו הלחם האחיד במכולת השכונתית למחמצת שאור במאפיית בוטיק. האם היו אלה המחירים המאמירים או שמא הגילוי כי הוא אינו בריא

מוסף זה לא עבר ביעור חמץ, אז אם ברצונכם לדקדק במצוות פסח, אנא גזרו־ושמרו את הטקסט הזה לאחרי החג, או מכרו אותו לגוי. לחם אסור לתצוגה בפומבי, למכירה ולצריכה בתקופה זו על פי “חוק חג המצות” התשמ”ו-1986. לכן, לא נאכל לחם, רק נעצור ונחשוב עליו. מתי התחלנו לקנות דווקא את הלחם הכפרי מהחיטה המלאה, דל הקלוריות, עם תוספת הסובין ורשימת הרכיבים הבלתי נגמרת, ולמה? מדוע נטשנו את הלחם הפשוט? האם היתה זו בחירה מושכלת למען תזונתנו, האם הוא יותר טעים, או שמא אנחנו פשוט גרגר קטן של חיטה שלמה טרום נבוטה, בערימה...

רוצים להמשיך לקרוא?
הירשמו חינם לאתר באמצעות הטופס או לחצו כאן לרכישת מנוי ב-4.90 ₪ בלבד לחודש הראשון. כבר יש לכם מנוי? לחצו כאן כדי להתחבר לאתר
הירשמו חינם כדי לקרוא 10 כתבות בחודש:
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
טלפון נייד        
נא אשר את תנאי השימוש
נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ?  התחברו   |   שחזרו סיסמה
הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 אני חושבת שלעלייה מברה"מ לשעבר תרומה חשובה להתפתחות מגוון הלחמים בישראל סיון
  • 12:08
  • 25.03.13

הלחם האחיד ששלט בישראל בתחילת שנות ה- 90 היה כל כך משעמם ולא טעים למי שהתרגל ללחם שיפון, שאחדים מהעולים הפנו את מרצם לפתיחת מאפיות שסיפקו לחמים מיוחדים, דומים יותר ללחם המוכר להם מארצות מוצאם. ואח"כ גם הציבור הכללי ראה כי טוב (חלקו האמיד יותר אכן נעזר לשם כך בארז קומרובסקי).

  •   שטויות במיץ. אין קשר בין עליית שנות ה90 והלחם. הלחם הרוסי נשאר בגטו הרוסי, כמו העליה שבחרה לעצמה התבדלות. מי שמתבדל לא משפיע. תרבות הלחם אם אפשר לקרוא לזה תרבות, התפתחה כתוצאה מחשיפה של יותר ישראלים לאירופה ולתרבות הלחם שלה. בין הלחם הגרמני הכבד, הלחם הכפרי או הבגט הצרפתי או הפוקצ'ה האיטלקית- אין קשר לשום רוסיה.  (לת) יליד הארץ שאוהב לחם שיפון מלא.
    • 12:34
    • 26.03.13

  •   מתי אכלת לאחרונה לחם רוסי?  (לת) למה סתם לקשקש בשכל
    • 18:16
    • 26.03.13

  •   לא אוכל, ולא אוכל לחם רוסי. האוכל הרוסי והלחם גם- לא היו מעולם אוכל לאניני טעם.  (לת) יליד הארץ
    • 08:24
    • 27.03.13

  •   נכון מאוד יעל
    • 13:29
    • 27.03.13

    לחם של רוסים זו האופציה היחידה היום ללחם בריא ונטול כימיקלים. בהמון מכולות מוכרים אותם, ממש לא רק בכאלה של רוסים. היום הבחירה היא בין לחם רעל, ללחם של רוסים ללחם של עניים.

  •   נכון מאוד יעל
    • 13:30
    • 27.03.13

    לחם של רוסים זו האופציה היחידה היום ללחם בריא ונטול כימיקלים. בהמון מכולות מוכרים אותם, ממש לא רק בכאלה של רוסים. היום הבחירה היא בין לחם רעל, ללחם של רוסים ללחם של עניים.

02 לתקשורת השפעה על אורחות חיינו רעיה
  • 08:46
  • 26.03.13

כמו שטיפת מח, בכל מגזין, בכל עיתון, בכל פרסום מראים לנו את היתרונות שבלחם הקל, המיוחד ובנוסף לכל הוא גם טעים. אז למה שלא נאכל לחם שהוא גם טעים וגם טוב?

03 מה הפואנטה? אלמוג
  • 09:14
  • 26.03.13

לא הבנתי מה העניין של הכתבה, פספסתי משהו?!

04 מה הפואנטה? אלמוג
  • 09:14
  • 26.03.13

לא הבנתי מה העניין של הכתבה, פספסתי משהו?!

05 אנא הסבירו מדוע עיתוי הכתבה החשובה הזו דווקא בפסח מוקי
  • 09:41
  • 26.03.13

אם כבר מדוע לא בשבועות ?

  •   כנראה כחלק מהאנטי של "הארץ" לדת- ח ב ל ! עברו הימים ימים של מוספי חג לענייני החג-ח ב ל !
    • 21:53
    • 26.03.13

    לאן נעלמו מוספי החג העשירים בהגות ופילוסופיה... שנהגנו לשמור בארון הספרים

  •   אתה לא מבין שבשביל להחשב נאור כבר לא מספיק לכבד ולקבל כל תרבות ודת? צריך גם לירוק בהפגנתיות על זו שלך עצמך! המשך הגיוני לקו המחשבה המזוכיסטי של השמאל הקיצוני.  (לת) ניר
    • 01:37
    • 27.03.13

  •   הנושא של היום ב"הארץ":עצירות כתוצאה ממצות זוהי התת רמה אליה צלל העיתון
    • 15:26
    • 27.03.13

    ככה מציינים ב"הארץ" את חג הפסח

06 הכל מלא בגלוטן, בין אם זה אחיד או בוטיק שמרו נפשכם
  • 10:42
  • 26.03.13

ולא רק גלוטן, כנסו להארץ רק מהאייפון, כי מהמחשב הכל חסום.

07 אבל גם הלחם האחיד השתנה אורי
  • 11:07
  • 26.03.13

מלחם שנאפה במאפיות מקומיות היה קריספי ונטול כימיכלים
ללחם תעשיתי רווי כימיכלים משמרים למינם

08 אולי אתם עברתם ללחם בוטיק.  (לת) ד"ר נו
  • 11:55
  • 26.03.13

09 והעולים מאתיופיה הביאו את האינג'רה עוד יהיה ראש-ממשלה שר ונשיא אתיופי  (לת) ל- 1 הגזען
  • 12:14
  • 26.03.13

10 אולי בצפון תל אביב זה המצב- בכל הארץ עדיין אוכלים את הלחם האחיד- מנותקים.  (לת) רעמסס
  • 13:42
  • 26.03.13

11 הלחם האחיד והלחם התעשייתי שאנחנו אוכלים רחוקים מלהיות לחם יערה
  • 15:23
  • 26.03.13

כיום לחם פשוט וכהה נראה כך כי הוא צבוע עם קרמל או צבעי מאכל, במסווה של בריאות. שימו לב לאותיות הקטנות - מאפיות רבות יקראו ללחם 'שיפון' לא כי כולו עשוי מקמח שיפון, אלא כי 51% מהקמח בו שיפון, והשאר קמח לבן, כדי לחסוך עלויות. לחם תעשייתי מלא בחומרים מייצבים, אנזימים קושרים, חומרים שמונעים היווצרות עובש, ועוד ועוד. לחם קל, אגב, בהרבה מקרים קל תרתי משמע - פשוט לחם אוורירי יותר, כך שאתם משלמים אותו מחיר על פחות לחם.
אם יש לכם אפשרות, זמן וכסף - לכו למאפיה הקרובה לביתכם, תשאלו אותם איך הם מכינים את הלחם, קוו לתשובה כנה, ובצעו החלטה צרכנית נבונה בהתאם.
אלה שלא יכולים להרשות לעצמם את כל זה, כרגיל, ישלמו בבריאותם.

12 הלחם האחיד רווי רעלים גיטה
  • 21:22
  • 26.03.13

כגון חומר משמר וחבריו. הוא ריק מערכים תזונתיים וחבל שהסבסוד של הרשויות מעודד שכבות חלשות לצרוך רעל זמין זה. במקום לדאוג לבריאותם.

13 "מתי עברנו"? חוה
  • 22:34
  • 26.03.13

אפילו מפאת מהתדמית האליטיסטית הייתם צריכים לחשוב פעמיים על הכותרת, אבל יותר מזה על תוכנה של השאלה. מי עבר ללחם בוטיק? מה אחוז האנשים בארץ שיכולים להרשות לעצמם "לחם בוטיק"? מה פרופיל קוני לחם בוטיק?

פעילות
המלצות