הצעת חוק: נהג שפגע וברח יידון ל-14 שנות מאסר

ההחמרה בענישה מתייחסת למקרים של פגיעה חמורה. כמו כן, הכנסת צפויה לאשר כי נוסע ברכב שלא הזעיק עזרה, בעוד הנהג ברח, יידון ל-7 שנות מאסר

יהונתן ליס
יהונתן ליס
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
יהונתן ליס
יהונתן ליס

הכנסת צפויה להחמיר את הענישה לנהגים שהיו מעורבים בתאונות דרכים וברחו מהזירה מבלי להגיש עזרה או להזעיק סיוע. על פי ההצעה, שאושרה אתמול על ידי ועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת לקראת הצבעה בקריאה ראשונה במליאה, תוחמר הענישה ל-14 שנות מאסר במקרים הקיצוניים ביותר.

"אדם שפוגע באדם אחר, ולא עצר, הוא לא אנושי. אני מצפה שאדם יהיה ?השומרוני הטוב' ייסע ויזעיק עזרה. הצעות החוק שמחמירות עם הענישה כלפי נהג שפוגע ובורח וכלפי מי שמסייע לו, הן חלק חשוב במאבק בתופעות מכוערות אלו" - כך אמר אתמול יו"ר ועדת החוקה של הכנסת, ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו), בדיון הוועדה.

דינו של אדם, שנמלט מזירת תאונה לאחר שפגע באדם יהיה מעתה שבע שנות מאסר בפועל. ההחמרה המשמעותית ביותר תהיה במקרה בו נפגע אדם פגיעה חמורה. במקרה כזה, עונש המאסר המרבי של הנהג יהיה 14 שנות מאסר. עד היום בתאונות מסוג זה לא היתה חקיקה ברורה, המסדירה את מידת הפגיעה, ואת דרכי הענישה. "אנו נעשה הכל שעונש קל וניהול כושל של התביעה המשטרתית, כפי שהיה במקרה של שחר גרינשפן, לא יישנה", אמר אחד מיוזמי הצעת החוק להחמרת הענישה, ח"כ זאב בילסקי (קדימה).

שינוי משמעותי נוסף שאותו אישרה הוועדה אתמול הינו הטלת אחריות פלילית על נוסע ברכב שלא הזעיק עזרה, במקרה שבו הנהג נמלט מהמקום ולא הזעיק עזרה בעצמו. עונשו של הנוסע יהיה כמחצית מעונשו של הנהג. יוזם התיקון האחרון, ח"כ משה (מוץ) מטלון (ישראל ביתנו), אמר בדיון כי "הטרגדיות האחרונות שהיינו עדים להם בתאונות פגע וברח, ובענישה לנהגים שעשו עבירה זו, לימדו אותנו כי הפקרה היא הפקרה, בין אם היית מאחורי ההגה ובין אם שיתפת פעולה עם הפשע הנורא הזה".

ח"כ מטלון יזם את הרחבת החקיקה גם לנוסעים ברכב שביצע תאונת פגע וברח בעקבות מקרה הדריסה של מיטל אהרונסון. בית המשפט החליט להקל בעונשו של הנוסע ברכב, שלום ימיני, לאחר שהתברר כי החוק הקיים לא נותן מענה ברור לסוגיית האחריות המוטלת עליו והפנה את הדיון בנושא בחזרה לכנסת.

ח"כ זאב ביילסקי אמר בתום הדיון כי "הדיון היום הינו צעד חשוב בדרך לעשיית צדק עם הנפגעים בתאונות פגע וברח. מי שיפקיר אדם בתאונה ישלם מחיר כבד מאוד. אנו נעשה הכל על מנת שענישה מקלה כפי שהיתה במקרה של שחר גרינשפן והתנהלות כושלת של התביעה המשטרתית - לא תישנה". במקרה של שחר גרינשפן, צעירה שנפגעה קשה מאוד על ידי נהג שיכור, הוטלו על הנאשם רק 600 שעות של עבודות שירות לתועלת הציבור.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ