נהג אוטובוס התיירים מרוסיה מואשם בהריגה: האיץ ואיבד שליטה

סתירות בין גרסת הפרקליטות, המשטרה ושר תחבורה לשעבר שאול מופז

מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
יניר יגנה

כתב אישום חמור בגין הריגה, חבלה חמורה ופציעה הוגש אתמול לבית המשפט המחוזי בבאר שבע נגד אדוארד גלפונד - נהג האוטובוס בתאונה בה נהרגו 24 סוכני תיירות רוסים בדרך לאילת ונפצעו 26 אחרים. על פי כתב האישום, בעת ניסיון עקיפה, איבד גלפונד שליטה על האוטובוס וגרם לנפילתו לתהום בעומק 60 מטר.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד ואדים סיגל מפרקליטות מחוז דרום, הנהג העוקף הוא האחראי הבלעדי לתאונה הקשה. גלפונד נאשם שעקף בצורה מסוכנת אוטובוס נוסף, בכביש הררי ועקלקל, על סף תהום, ובמהירות גבוהה מהמותר. "תוך כדי הנסיעה האיץ גלפונד את מהירות הנסיעה", נאמר בכתב האישום, "כך שלקראת סוף הישורת הגיעה מהירות נסיעתו ל-98 קמ"ש - מהירות העולה ב-18 קמ"ש על המהירות המרבית המותרת... הנאשם נטל סיכון בלתי סביר ביודעו כי עקיפת האוטובוס הנוסף בנסיבות מסוכנות עלולה להביא, כפי שאכן אירע, לתוצאות קטלניות".

עוד קובעת הפרקליטות, "מהירות זו הייתה גבוהה גם באורח משמעותי מזו שהתאימה לנהיגה באוטובוס מלא בנוסעים ובכבודתם, היוצא לעקיפת אוטובוס נוסף... כשבצד השמאלי של הכביש ישנה תהום עמוקה. בשלב זה סטה האוטובוס לעבר השוליים השמאליים".

כשניסה גלפונד לחזור אל הכביש, נכתב בכתב האישום, פגע האוטובוס במעקה הבטיחות.

לטענת הפרקליטות, לאחר הפגיעה, "איבד גלפונד את השליטה על האוטובוס, וזה החל לנטות שמאלה, עד שנהדף אל מעבר למעקה ולכיוון התהום. מכאן, המשיך האוטובוס להתהפך מספר פעמים תוך שהוא מידרדר במורד המדרון אל התהום, עד שנעצר בתחתיתו".

עוד טוענת הפרקליטות, כי גלפונד לא האט את מהירות נסיעתו, למרות שהכביש היה מסוכן והיו בו עקומות חדות וכן שהוא המשיך בניסיון העקיפה וסטה לעבר שולי הכביש. החלטה, שגרמה בדיעבד להתהפכות האוטובוס ולמותם ופציעתם של הנוסעים.

הפרקליטות ביקשה גם לפסול את רשיונו של גלפונד עד תום ההליכים, להוציא לו צו עיכוב יציאה מהארץ. עוד דרשה הפרקליטות כי דרכוניו הישראליים והזרים של הנהג יופקדו בידי המשטרה. בנוסף דרשה הפרקליטות התחייבות מגלפונד כי יתייצב לכל דיון שיתנהל בעניינו בבית המשפט.

בכתב האישום אין אזכור לוויכוח הנהגים

יצוין כי קיימות סתירות רבות בין כתב האישום של הפרקליטות לבין גרסת המשטרה שבדקה את התאונה לבין דבריו של שר התחבורה לשעבר, שאול מופז.

כך לדוגמה, על פי כתב האישום נהג האוטובוס נסע במהירות של 98 קמ"ש - 18 קמ"ש מעל המותר. ועדת החקירה שהוקמה לצורך בדיקת האירוע קבעה בינואר כי נהג האוטובוס נסע 2 קמ"ש פחות מהמותר בחוק בכביש המדובר.

ואולם השר לשעבר מופז קבע נחרצות לאחר האירוע כי "התאונה היא תוצאה של בריונות של נהגים. שני נהגי האוטובוסים התווכחו ביניהם... הוויכוח המשיך בניסיונות עקיפה, וכתוצאה מניסיון עקיפה בעקומה חדה, איבד הנהג את השליטה", אלא שבכתב האישום שהוגש אתמול אין שום אזכור לוויכוח או לבריונות. יתר על כן, הפרקליטות לא הגישה כתב אישום נגד הנהג שגלפונד עקף בנסיעתו.

סתירה נוספת בין שלוש הגרסאות היא לגבי האזהרות והתמרורים הסמוכים למקום התאונה. לפי כתב האישום, "בצדי הכביש מוצבים תמרורים רבים המתריעים מפני הסכנות הנובעות ממאפייניו של הכביש, ומורים לנהגים להאט את נסיעתם". אלא שבמסקנות ועדת הבדיקה שהוקמה כתוב בבירור כי בכביש יש "נטייה למהירות גבוהה במורד, וכן שאין הגבלת מהירות מיוחדת באתר".

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ