הכנסת אישרה הכפלת העונש לאחראים ל"פגע וברח"

לפי התיקון לחוק, יוטלו עד 14 שנות מאסר לנהג המעורב בתאונה ולא הזעיק עזרה. נוסע ברכב הפוגע שלא יזעיק עזרה יקבל מחצית מעונש הנהג

יהונתן ליס
יהונתן ליס
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
יהונתן ליס
יהונתן ליס

מליאת הכנסת החמירה הערב (שני) את הענישה כלפי נהגים שהיו מעורבים בתאונות פגע וברח. לפי ההצעה של ח"כ זאב ביילסקי ומשה (מוץ) מטלון תתוקן עבירת ההפקרה אחרי פגיעה, וייקבע עונש מאסר של 3 שנים להפקרה ברשלנות, 7 שנים להפקרה שלא ברשלנות ו-14 שנים לעבירת הפקרה שבה נגרמה חבלה חמורה. התיקון מוסיף חובת הזעקת עזרה הן על נהג והן על נוסע שאתו. עוד נקבע כי על נהג שהורשע לא יוטל עונש מאסר על תנאי.

העונש המקסימאלי כיום לנהג המעורב בתאונת "פגע וברח" נע בין 9-7 שנות מאסר, תלוי בנסיבות האירוע. לפי התיקון לפקודת התעבורה, נוהג ברכב המעורב בתאונה שבה נגרמה לאדם חבלה חמורה או שבה נהרג אדם, ולא עצר או לא הזעיק עזרה, דינו 14 שנות מאסר.

האם החמרת הענישה תרתיע את הנהגים הפוגעים? עשו לנו לייק בפייסבוק וספרו מה דעתכם

ועדת החוקה, שדנה בחוק, הוסיפה לו סעיף חדש המטיל חובה גם על הנוסע ברכב להזעיק עזרה. נוסע שלא יזעיק עזרה צפוי למחצית מהעונש הקבוע בחוק על הנהג הפוגע. חובה זו לא תחול על קטין מתחת גיל 16 שנסע ברכב. חברי הכנסת החליטו לחייב בקריאה לעזרת הפצוע גם בן משפחה של הנהג, וכן נוסע הנמצא תחת מרותו של הנוהג ברכב. לרבות מי שפרנסתו תלויה בנהג.

לדברי ח"כ ביילסקי, "ההצבעה היום מהווה עשיית צדק עם הנפגעים בתאונות פגע וברח. הפקרת פצוע בתאונה והסתלקות מהמקום מבלי להזעיק עזרה הינה תופעה שיש לעקור מהשורש. ראוי שיידע כל נהג העולה על הכביש כי חובתו הראשונית הינה להזעיק עזרה, שלעתים עושה את ההבדל בין חיים למוות. זהו צעד נוסף במלחמה בתאונות הדרכים אשר יסייע למגר את תופעת עבירות ההפקרה״.

זירת תאונת הפגע וברח שבה נהרגה לי זיתוניצילום: מילרוד מוטי

אישור החוק נעשה כשבועיים אחרי שבית המשפט המחוזי בפתח תקווה גזר 12 שנות מאסר בפועל על טל מור, שהורשע בהריגתו ובהפקרתו של רוכב האופניים שניאור חשין ביוני אשתקד. בגזר הדין אמר השופט כי הוא חש שיש להחמיר בענישה "עם מי שנוטל הגה בשכרות למען יראו ויראו". השופט הוסיף כי "כדאי לתלות פסק דין זה על קירות פאבים". טל מור הורשע בהריגה של שניאור חשין, בהפקרתו אחרי התאונה, בנהיגה בהשפעת אלכוהול וסמים, בהחזקת סם שלא כדין, בשיבוש מהלכי משפט ובנהיגה בלא רישיון.

ח"כ משה מוץ מטלון, יוזם החקיקה: "היום יידע כל נהג העולה על הכביש כי חיי אדם אינם הפקר. רק ישיבה ממושכת מאחורי סורג ובריח תרתיע את עברייני התנועה אשר הפכו את ההפקרה לתופעה מכוערת".

טל מור בבית המשפטצילום: ניק קידר

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ