בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

רגע אחרי רגע: מאבק המשטרה במוניות הסמים

מונית השירות עליה השתלטו לוחמי מג"ב לאחר בוקר ארוך ומורט עצבים נראית כמו מונית רגילה, אולם היעד של נוסעיה הוא תחנת סחר בסמים

10תגובות

השעה 12:00 בצהריים. ברמזור הכניסה ליישוב אזור עומדת מונית שירות גדולה לצד כמה מכוניות שממתינות באור אדום להמשיך בדרכם. רגע לפני שהרמזור הופך לירוק, מגיחים ממספר רכבים אזרחיים לוחמי יחידת צבר ממשמר הגבול, בלבוש אזרחי וכובעי זיהוי משטרתיים, ומשתלטים על המונית.

הלוחמים שנכנסים למונית מאיימים על הנהג שיוציא את המפתחות מהרכב, ודורשים מהנוסעים להרים את ידיהם. "אף אחד לא זז, כולם לפתוח את הפה", צועק אחד מהם. כמה לוחמים נוספים עומדים מסביב ומאבטחים את הרכב, שמסביבו מתחילה להיווצר המולה. חלק מהנהגים במכוניות סמוכות חושבים כי מדובר במונית עליה נמצא מחבל, ואחרים, החוששים שבעוד רגע תפתח אש, מנסים לפלס את דרכם החוצה מהפקק שנוצר.

ההשתלטות על המונית בצומת אזור התבצעה ביום רביעי שעבר, לאחר מבצע מורכב שניהלו אנשי יחידת צבר לכל אורך הבוקר. אנשי היחידה מבצעים לחימה שוטפת ובלתי פוסקת בסוחרי הסמים, בשיתוף היחידות המרכזיות של מחוזות תל אביב ומרכז.

מאז שסוחרי הסמים בלוד ורמלה נאלצו לסגור את "הכספומטים" של הסמים בעירם, הם חושבים על דרכים מקוריות כדי למשוך צרכנים. חלק מהשיטות ידועות למשטרה, וכוללות הפעלה של סוחרים מטעמם, שעומדים במקומות מוכרים לצרכנים בתל אביב.

הדר כהן

דרך פעולה נוספת של סוחרי הסמים מתבצעת בשיתוף פעולה עם נהגי מוניות שירות, שלמעשה עובדים עבור הסוחרים, ומבצעים עבורם איסוף של משתמשים. נהגי המוניות מגיעים למקום מפגש שנקבע בכל פעם מחדש, ושם מקבלים יושבי המונית את הסחורה המבוקשת.

המבצע ביום רביעי החל כבר בשעה 08:00, כאשר חוליה של בלשים בלבוש אזרחי שוטטו בין נרקומנים וצרכני סמים אחרים באזור תל אביב. בינתיים המתינו אנשי יחידת צבר בתוך רכבים באחת מתחנות המשטרה בתל אביב, והמתינו לאישור של הבלשים הסמויים כי מונית שכזו יצאה בדרכה לביצוע העסקה.

בסביבות 09:00 בבוקר, סגן מפקד היחידה, פקד שגיא בן חור, ערך סיור מקדים באזור תל אביב, כדי לבדוק לשלומם של הבלשים שלו. בן חור הגיע לאזור לה גארדייה וקיבל בקשר אישור על מונית שירות חשודה שהעלתה נוסעים, ועושה את דרכה לעבר רמלה או לוד. בן חור העביר את המידע למפקד היחידה, רב פקד שמעון דהאן, וזה הורה ללוחמים לצאת לדרך כשהם יוצאים בארבעה רכבים שונים. "קבלו זה פארח, הנהג הקירח, עכשיו הוא עולה על כביש אחד לכיוון לוד" מהביר בן חור בקשר. "פארח הזה הוא נהג שאנחנו מכירים כבר הרבה זמן, ולא פעם הוא נתפס אצלנו בזמן שהנוסעים שלו סוחרים בסמים. הוא יודע את העבודה, זה לא יהיה קל איתו" מסביר בן חור.

לדברי המשטרה, נהג מונית מרוויח מכל "סיבוב" כזה, שאורך כארבעים דקות, סכום של 400 שקלים מסוחר הסמים. במקרים רבים לא מדובר בנהג שעובד במונית למחייתו, אלא במי שכל עיסוקו הוא הסעת צרכני הסמים לסוחרים עבורם הוא עובד.

פארח מכיר את העבודה, ובכביש 1 הוא כבר נוהג במהירות של 130 קמ"ש, היישר אל עבר מחלף לוד. הרכבים של היחידה מנהלים מרדף סמוי, בתאום ובתזמון של בן חור, כאשר כל פעם רכב אחר מוביל. "תראה מתי הוא יורד מהמחלף" אומר בן חור, "הוא יירד בדיוק מטר לפני הפנייה, כדי לבדוק שלא עוקבים אחריו". ואכן, נהג המונית מבצע פנייה מהמחלף, בסמוך למעקה הבטיחות כדי להימנע ממעקב. לבן חור ולוחמיו יש שיטות להתמודד עם מצבים כאלה, אולם הם לא מפרטים אותן.

הנהג פארח מגיע לכביש 40 סמוך לרמלה. לרגע אחד הוא עוצר בתחנת אוטובוס, ומוריד את אחד הנוסעים. הלוחמים ממתינים כל אחד בעמדה שלו. "הוא מוריד תצפיתן" אומר שגיא לשאר הכוח. פארח מתחיל לבצע מספר פניות פרסה באותה הצומת, נכנס לרחובות שוממים וחוזר על עקבותיו, ממתין ברמזור באור ירוק וממשיך ברגע שהאור הופך לאדום, כל זה על מנת לבדוק אם יש מישהו בעקבותיו. לאחר כמה סיבובים כאלה חוזר התצפיתן לרכב ונותן לפארח את התרשמותו. הוא אומר לנהג כי ככל הנראה אין שום חשש ממעקב, והם ניגשים לבצע את עסקת הסמים.

פארח עוצר בכביש ראשי, סמוך לבית נטוש. אחד הנוסעים יורד למספר דקות לתוך המבנה הנטוש. ברגע שחוזר האיש למונית מתחיל פארח בנהיגה מטורפת לכיוון מרכז תל אביב, בכביש 431. בן חור ודהאן מתייעצים בקשר, ומחליטים שבאזור של צומת אזור הם ישתלטו על המונית. רכב שנוסע ראשון מעביר את המידע על מצב המונית, ודהאן מחליט – זה הזמן. ארבעה רכבים ואופנוע מתאספים מסביב למונית. השוטרים מציבים מחסום דוקרנים, והמונית נעצרת.

דלת המונית נפתחת ואחד הנוסעים זורק סם מסוג הרואין לכביש "הופה, יש מנה יפה של סם. זה אולי נקנה ברמלה, אבל החומר שהגיע מלוד". מסביר בן חור. "בלוד המנות יותר גדולות, שם יודעים 'לפנק' את הלקוחות שלהם".

כל יושבי המונית נבדקים. מתברר שחלק מהנוסעים הספיקו להשתמש בסם תוך כדי נסיעה. הנהג, שחושש מתפיסה של סמים במונית, מדרבן את הנוסעים להפטר מהסם כמה שיותר מהר, ולכן הנוסעים משתמשים בו כבר בדרכם לתל אביב.

פארח נלקח לחקירה קצרה בצד הדרך, ומסביר שהוא בעל משפחה, ואין לו שום קשר לסוחרים שברמלה. בן חור מתקשר לשיחה האחרונה בטלפון של פארח, ובצידו השני של קו עונה לוחם ביחידה שנשאר ברמלה כדי לעצור את סוחר הסמים.

הדר כהן

הרכב של פארח נלקח לתחנת משטרה והוחרם למשך 30 ימים. הוא עצמו נלקח לחקירה, וצפוי לעמוד לדין על סחר בסמים.

בינתיים הכוח עומד להתקפל. בן חור מתחיל להסביר ללוחמים על המשך היום, ולתת דגשים על האימון הצפוי ביום שלמחרת. "תראה את המונית הזו, זה הנהג שמגיע ללוד כל הזמן", צועק אחד השוטרים למפקד דהאן, שמסביר "המוניות האלה לא יפסיקו כי זה הרבה כסף, עכשיו עוברת מונית ותעבור גם בשעה הקרובה, המלחמה שלנו היא לטווח ארוך ולא על מונית ספציפית".

 



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו