בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

4.5 שנות מאסר לנהג אגד שגרם למות 5 נוסעים

בהג'את גאנם דיבר עם נוסעת ולא הבחין במשאית; עונשו של נוי קלדרון שגרם למותה של בת 15 בעת שנהג שיכור הוחמר ל-5 וחצי שנות מאסר

11תגובות

בהג'את גאנם, נהג אגד שגרם למותם של חמישה בני אדם ולפציעתם של רבים נוספים, נידון היום (שני) ל-4.5 שנות מאסר בפועל וחצי שנה על תנאי. במקביל החמיר הבוקר בית המשפט העליון את עונשו של נוי קלדרון, שגרם להריגתה של לידור זאב בת ה-15 בעת שנהג שיכור.

גאנם, בן 25, תושב הכפר הדרוזי סאג'ור, הואשם בחמישה מקרים של גרימת מוות ברשלנות, 50 מקרים של גרימת חבלות לנוסעים שנפצעו ועבירת נהיגה ברשלנות. גאנם שנהג באוטובוס אגד בקו 361 על כביש עכו-צפת שוחח במהלך הנסיעה עם אחת הנוסעות שישבה מאחוריו, תוך שהוא מתבונן בה דרך מראות הנהג, ולא הבחין לפיכך במשאית שעמדה בצידי הדרך.

השופט בבית המשפט לתעבורה בעכו קבע כי גאנם יכול היה להבחין בקלות במשאית אם היה שם לב לדרך, וכי לפי בדיקת בוחן התנועה היו לו 14 שניות. "פרק זמן ארוך מאוד בו חייב הנאשם להבחין במשאית, להבין כי היא חוסמת חלק מנתיב נסיעתו ולבצע סטייה קלה, כמעט בלתי מורגשת, שמאלה ולהימנע מהפגיעה. התנהגות מעין זו מצופה מכל נהג ומקל וחומר מנהג מקצועי, המסיע עשרות אזרחים הבוטחים בו, בכישורי נהיגתו ומעל לכל בעובדה כי הוא מרוכז בנהיגתו ונותן לה את מלוא תשומת הלב כנדרש. למרבה הצער והטרגדיה, מסתבר כי לא כך היה", כתב השופט.

"מעובדות כתב האישום עולה כי לפחות חלק מתשומת לבו של הנאשם לא היה לנהיגה אלא לשיחה שניהל עם אחת הנוסעות, אליה אף הפנה מבטו באמצעות המראות. אין המדובר בחוסר תשומת לב רגעי, אלא בחוסר תשומת לב מתמשך, שנגרם מהיסח הדעת. בכך הפר הנאשם חובת הזהירות הבסיסית שחלה כאמור על כל נהג היוצא לכביש: להיות מודע בכל עת לפעולותיו, לתנועה ולשלוט באופן מלא ברכבו. הפרת חובה זו תהווה רשלנות מצד כל נהג ובמיוחד תהיה זו רשלנות מצידו של נהג מקצועי המסיע נוסעים רבים ואחראי לבטיחותם".

ירון קמינסקי

השופט קרא לרשויות להקיע יותר בחינוך והסברה לנהגים ולשפר את תשתיות הכבישים. הוא ציין כי כי אם השול הימני בכביש היה תקין, ולא צר ב-60 ס"מ מהנדרש, התאונה היתה יכולה להימנע. "נשאלת, אפוא, השאלה, האם לאחר האירוע הקשה נזעקו הרשויות לתקן את הליקוי ולהתאים את רוחב השול? לצערי, התשובה לשאלה זו שלילית".

ערער על גזר דינו, ועונשו הוחמר

בגזר דין מחמיר שני הבוקר על מקרה של הרג בתאונת דרכים, קיבל הרכב בית המשפט העליון את ערעורה של המדינה על עונשו של ניב קלדרון. בית המשפט דחה את ערעורו של קלדרון שטען כי לא זכה למשפט הוגן וכי גם חוקרי המשטרה היו מונעים ממניעים זרים, והחקירה היתה רצופה במחדלים. בית המשפט העליון אישר כי היו מחדלים בחקירה, אולם "במקרה שלפנינו, אין בכוחם של מחדלי החקירה להביא לזיכויו של המערער".

תומר נויברג

"נסיבות המקרה מדברות בעד עצמן. ברור לכל בר דעת כי אין מדובר בנהיגה רשלנית גרידא. הסכנה שבהתנהלותו המזלזלת של המערער – בחוק ובחיים – היתה גלויה וברורה באותו הרכב, והיא גלויה וברורה מעובדות המקרה. מה גם, שכפי שציין בית המשפט המחוזי, המערער עצמו העיד כי הוא היה מודע לסכנות הגלומות בהתנהלות שכזו, אך הכחיש כי הייתה זו התנהלותו", כתבו השופטים אליקים רובינשטיין, סלים ג'ובראן וחנן מלצר, שהחליטו להחמיר את עונשו מ-4 ל-5.5 שנות מאסר.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו