בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הסכם הפשרה בפרשת ביבי-טורס: "מחווה של הזוג נתניהו כלפי ערוץ 10"

ראש הממשלה ורעייתו הגיעו לפשרה עם ערוץ 10, ותביעתם לפיצוי של 3.5 מיליון שקל עקב התחקיר בוטלה. "הנתבעים ינהגו באופן הוגן וענייני כלפי הזוג", סוכם

75תגובות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וערוץ 10 הגישו בשבוע שעבר הסכם פשרה למחיקת תביעת הדיבה שהגיש נתניהו נגד ערוץ 10 בעניין פרסום תחקיר "ביבי-טורס". בית משפט השלום בירושלים העניק לפשרה תוקף של פסק דין.

על פי הסכם הפשרה, שהושג בהליך גישור על ידי המשנה לנשיא בית המשפט העליון בדימוס תיאודור אור, שתי תביעות הדיבה שהוגשו על ידי נתניהו בעניין שני הפרסומים בערוץ 10 על ידי רביב דרוקר, יימחקו. בהסכם נכתב כי ערוץ 10 הוא שפנה לבני הזוג נתניהו ו"ביקש מהם בתור מחווה מצידם שלא לנהל כעת את התביעות נגדם ולמחקן, וזאת בהתחשב במצבו הקשה של שוק התקשורת בכלל, ושל ערוץ 10 בפרט ובשים לב לקשיים הכלכליים החריפים בהם נתון ערוץ 10".

על פי ההסכם, "ראש הממשלה ורעייתו נעתרו לבקשה וכמחווה כלפי ערוץ 10 הם מבקשים בזה למחוק את שתי התביעות". יחד עם זאת, נכתב בהסכם כי לבני הזוג שמורה הזכות לחדש את ההליכים המשפטיים על פי שיקול דעתם.

משה מילנר / לע"מ

בהסכם מופיע סעיף המתייחס לאופי הסיקור של הזוג נתניהו בערוץ 10. "הנתבעים מבהירים כי ינהגו באופן הוגן וענייני כלפי הזוג נתניהו, בהתאם למדיניותם כלפי יתר האישים והגורמים אותם הם מסקרים".

כתב התביעה שהוגש נגד ערוץ 10, רביב דרוקר, מנכ"ל חדשות 10 אורי רוזן ונענע 10 כלל דרישה לפיצוי בגובה 3.5 מיליון שקל, בעקבות שידור שני חלקי תחקיר שזכה לכינוי "ביבי-טורס" בתוכנית "המקור" בערוץ 10 במארס ובאפריל 2011.

התחקיר עסק במימון נסיעותיהם של בני הזוג נתניהו ע"י אנשי עסקים ותורמים עשירים מחו"ל, כאשר נתניהו שימש כיו"ר האופוזיציה. בסך הכל הוגשו שתי תביעות דיבה שבהן התקיים רק דיון אחד ולא הוגש כתב הגנה מטעם ערוץ 10. באפריל הודיע בא כוח ערוץ 10 כי הליכי הגישור לא הצליחו והתקיים דיון בתיק, אולם בני הזוג נתניהו ובא כוחם לא הגיעו לדיון.

תביעה אחרת שהגישה שרה נתניהו נגד בן כספית והעיתון "מעריב" בדרישה לפיצוי בסך מיליון שקל בגין לשון הרע תלויה ועומדת בבית משפט השלום בירושלים. התביעה הוגשה נגד פרסום בעיתון בינואר 2010, בימי סערת עוזרת הבית ליליאן פרץ, בו נטען כי עם כניסתה של נתניהו לבית ראש הממשלה, הודח חצרן הבית, אב שכול בן 70. נתניהו טוענת כי הגנן ממשיך לעבוד בעבודתו כגנן.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו