בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

המשטרה חושדת: המשאית שהרגה שישה היתה עמוסה מעבר למותר

המשטרה מעריכה כי שילוב של עומס יתר ותחזוקה לקויה הביאו לאיבוד השליטה. לנהג הפוגע 17 עבירות קודמות; ההרוגים הם תושבי איכסאל ודיר אל אסד

78תגובות

המשטרה מעריכה כי המשאית, שגרמה היום (רביעי) לתאונה שגבתה את חייהם של שישה בני אדם, היתה עמוסה מעבר למותר. 15 איש נפצעו כשהמשאית, שלא הצליחה לעצור עקב כשל בבלמים, פגעה בשמונה כלי רכב בין נשר ליגור. שניים נפצעו באורח קשה ושלושה בינוני.

ארבעה מההרוגים הם תושבי דיר אל אסד שהיו בדרכם חזרה מהעבודה במפעל בשר: ראיד עומר (40), דאהש אמון (17), כרים דבאח (18) ועבד אל כרים דבאח (18). שני ההרוגים הנוספים הם ריאד דראושה ובן אחותו אחמד דראושה, שניהם מהכפר איכסאל שליד נצרת. 

המשאית ירדה מכיוון נשר, איבדה ככל הנראה את בלמיה והתנגשה בשמונה מכוניות פרטיות שעמדו באור אדום בצומת בדרך בר-יהודה. לאחר מכן, המשאית המשיכה לנסוע עשרות מטרים נוספים ופגעה בגדר.

 נפתלי רוטנברג מארגון איחוד הצלה כרמל מסר כי שלושה בני אדם נפצעו קשה, שלושה בינוני והשאר קל. פרמדיקים העניקו לפצועים טיפול רפואי במקום ופינו אותם להמשך טיפול רפואי. גם נהג המשאית הפוגעת, בן 30 מרהט, נפצע קל ונלקח לטיפול רפואי בבית החולים בני ציון בחיפה. הוא נעצר ונמצא תחת השגחת שוטרים. 

ממכבי האש נמסר כי בזירה אירע פיצוץ גדול של צינור מים, וחלק מכלי הרכב עלו באש. "כל הצומת בערה, מצאנו גופות ואנשים צועקים לעזרה. למזלנו תחנת הכיבוי נמצאת ממש ליד, ולקח שניות לכבאים להתחיל לעבוד. אולי זה הציל אנשים", אמר רוטנברג.

סגן ניצב נועם בגיינסקי, ראש מדור תאונות דרכים באגף התנועה אמר בשיחה ל"הארץ" כי החקירה מתמקדת בסיבות שהביאו לאובדן השליטה על המשאית. "ההערכה שלנו שמדובר בשילוב של עומס יתר לצד תחזוקה לקויה של המשאית ובעיקר הבלמים שגרמו לאיבוד השליטה". לדברי בגיינסקי, משטרת התנועה הקימה צוות חקירה מיוחד לחקירת התאונה. הסיבות האפשריות לכשל בבלמים יכולים להיות בעיה בתקינותם או במיומנות הנהג. במשטרה מעריכים עוד כי הנהג נכנס לפאניקה וניסה לצעוק לנהגים לזוז מהצומת

מהחקירה עד כה עולה כי המשאית היתה עמוסה ב-40 טון אבנים, בעוד שהנגרר היה ריק ממשא. על פי החוק מותר לשאת עד 32 טון במשאית ו-30 טון בנגרר.

לנהג, שמחזיק ברשיון למשאית זה שלוש שנים, יש 17 עבירות קודמות, מספר שלא נחשב חריג. לשלב זה לא ברור אם זו הפעם הראשונה בה הוא נוסע בכביש בעלי החברה שבה עבד יחקרו הלילה לגבי מועד תחילת עבודה ושאר הפרטים. 

הוא מחץ את כלי הרכב ברמזור

עדי ראייה סיפרו שעוד לפני הפגיעה בכלי הרכב, ניתן היה לראות שהנהג לא מצליח לעצור. "נסעתי במעלה הכביש וראיתי ממול את נהג המשאית מגיע מהכביש ממול, במרחק של 2 ק"מ מהצומת בו אירעה התאונה", אמר אורי, סטודנט בטכניון. "ראיתי שעולה עשן רב מגלגלי המשאית והבנתי שכנראה יש לו תקלה בבלמים", הוסיף. לדבריו הוא ראה את הנהג מדבר בטלפון הסלולרי תוך כדי נסיעה.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו