בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הותר לפרסום שם של הרוג נוסף בתאונה בכביש 6: יריב ברק בן 28 מראשון לציון

מחקירת התאונה עולה כי נהג המשאית עצר בצדי הדרך ואז התנגש בה האוטובוס; אשה נהרגה בהתנגשות בין אוטובוס ושתי מכוניות ביציאה מעפולה

41תגובות

ארבעה בני אדם נהרגו ו-31 נפצעו בהתנגשות שאירעה אתמול בין משאית ואוטובוס בסמוך למחלף שורק בכביש 6. בין ההרוגים שני חיילי צה”ל: טוראי חי בן נעים בן 19 מראשון לציון, שהועלה לאחר מותו לדרגת רב”ט, וסמל ראשון כפיר דהרי, בן 22 מיבנה. היום הותרו לפרסום שמותיהם של שני ההרוגים הנוספים בתאונה: יריב ברק, תושב ראשון לציון בן 28 ויונתן תורג'מן בן 21 שהתגורר במצפה רמון.

בתום חקירה ראשונית של זירת התאונה הודיעה המשטרה כי נהג האוטובוס חשוד בהריגה. בין היתר בודקים החוקרים את האפשרות שהוא השתמש בטלפון הסלולרי בזמן הנהיגה או נהג כשהוא אינו עירני מספיק.

התאונה אירעה אתמול בשעות הצהריים בעת שאוטובוס 377 של חברת “מטרופולין”, שנסע מראשון לציון לבאר שבע, פגע במשאית לפינוי אשפה שחנתה בשולי הכביש. חקירת המעורבים ועדי הראייה מעלה כי נהג המשאית החליט לעצור בצד הדרך סמוך למחלף שורק לאחר שהבחין שמנוע המשאית שלו התחמם. ככל הנראה הוא ירד מהרכב והציב תמרור אזהרה. עם זאת, מאחר שהשוליים בכביש צרים, המשאית בלטה לתוך 
נתיב הנסיעה. מסיבה שאינה ברורה לא הבחין נהג האוטובוס, שהגיע במהירות של כ-100 קמ”ש, כי המשאית חוסמת בחלקה את הנתיב ופגע בה עם צדו השמאלי של האוטובוס. 

ראש מדור תאונות דרכים באגף התנועה של המשטרה, סגן ניצב נועם בגיינסקי, אמר אתמול ל”הארץ” כי “מסיבה שאינה ברורה, משאית האשפה עצרה בשול הימני, צדו הימני של האוטובוס התגרד בה וגרם לתוצאה הקשה”. מנכ”ל מד”א אלי בין ודובר הכבאות בדרום מאיר דוד סיפרו כי כוחות ההצלה התקשו להגיע למקום, וכי בשל כך נותרו הלכודים זמן רב באוטובוס.

לפי דיווח בחדשות ערוץ 2, נהג האוטובוס טען אמש בפני החוקרים: “נסעתי ישר כפי שמחייב אותי החוק, הייתי מרוכז בדרך ולא שוחחתי בטלפון הנייד”. עוד הוסיף כי איש מהנוסעים לא הסיח את דעתו. פרקליטו של נהג האוטובוס, עו”ד יעקב שקלאר, מסר: “מרשי נהג כמתבקש ממנו. אין לו שום תרומה או אחריות לתאונה”. נהג המשאית, חיים צרפתי, שוחרר לביתו בתנאים מגבילים. 

במד”א דיווחו אתמול כי מבין 31 הפצועים מצבם של שלושה קשה, והיתר פצועים באורח קל עד בינוני. נהג המשאית נפצע קל. 14 פצועים פונו להמשך טיפול בבתי החולים ברזילי באשקלון, קפלן ברחובות, הדסה עין כרם בירושלים ואיכילוב בתל אביב. לקפלן הגיע פצוע אחד במצב קשה, שלדברי ד”ר יורם קליין, מנהל המחלקה לכירוגיה דחופה וטראומה בבית החולים, סובל מפגיעה קשה בגפיו ונשקפת סכנה לחייו.

מנכ”ל חברת מטרופולין אמר אמש לגלי צה”ל כי “זו תאונה טראגית וצריך להמתין כדי להבין את נסיבותיה”. יו”ר איגוד המובילים והמסיעים, גבי בן הרוש, אמר כי “אסור להאשים רק את הנהגים. בעלי הכביש אשמים בתאונה לא פחות”. לטענת בן הרוש, השוליים בקטע הכביש אינם תקניים. לדברי בן הרוש, מועצת המובילים תובעת להקים ועדת מומחים לבדוק את מחדלי כביש 6, וכן דורשת להסיר את המעקות מצידי הכביש ולהרחיב את השוליים. “יותר מדי חיי אדם גבה כביש 6 - כביש שכולם מצפים ממנו להיות כביש בטיחותי – אבל כיום הוא כביש רצחני”, אמר. 

אילן אסייג

ואולם בחברת חוצה ישראל הממשלתית, טענו בתגובה כי רוחבו של הכביש - 3 מטרים – הוא המקסימאלי הנהוג כיום בתכנון כבישים, ורחב יותר מזה שבכבישים המהירים האחרים בישראל. ד”ר שי סופר, המדען הראשי של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, אמר אמש כי “זו שרלטנות לדרוש בכל כביש שוליים לעצירת סמי־טריילרים בכל רגע נתון. הרוחב התקני של שוליים הוא מטר וחצי בכל צד, ולהרחיב את זה יהפוך תכנון כביש לבלתי אפשרי. לא צריכה להיות בעיה בכביש מנוהל, עם ניידות תנועה, כמו כביש 6”.

בתאונה נוספת שאירעה אתמול, שגם בה היה מעורב אוטובוס, נהרגה רחל הלוי קרסו, בת 54, ממושב שרונה. מחקירה ראשונה עולה כי נהגת חדשה בת 19 סטתה מנתיבה ביציאה המזרחית מעפולה על כביש 65, התחככה בדופן אוטובוס שהגיח מולה ואז פגעה במכונית פרטית שנסעה גם היא מולה. נהגת המכונית נפצעה פצעים אנושים וכעבור מספר דקות נקבע מותה. בקטע הכביש שבו אירעה התאונה, מעפולה לצומת נחל צלמון, אירעו בתשע השנים האחרונות 38 תאונות דרכים קטלניות שגבו את חייהם של 50 בני אדם.
 



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו