8 שנות מאסר לנהג האוטובוס שהרג 24 תיירים סמוך לאילת

הנהג, אדוארד גלפונד, הסיע ב-2008 סוכני נסיעות רוסים לעיר. הוא עקף בצורה מסוכנת אוטובוס אחר, וגרם למותם של 24 מהנוסעים ולפציעתם של 30

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
שירלי סיידלר

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (ראשון) 8 שנות מאסר על נהג האוטובוס אדוארד גלפונד, בן 44 מפתח תקווה, בגין הריגה ובאחריות לתאונת הדרכים שבה נהרגו 24 סוכני נסיעות סמוך לאילת לפני כחמש שנים. בנוסף, נפסל רשיונו ל-25 שנה. 

בחודש דצמבר 2008 הסיע גלפונד נציגי חברות תיירות מסנט פטרבורג ובני משפחותיהם משדה התעופה עובדה לסיור באילת. האוטובוס עצר, יחד עם שני אוטובוסים נוספים, במחסום הצבאי בעין נטפים, ולאחר מכן המשיכו האוטובוסים בנסיעה על כביש הערבה. בעת הנסיעה, סמוך לעקומה חדה, ביצע גלפונד עקיפה של אוטובוס אחר, עבר לנתיב השמאלי ונסע במהירות מופרזת, מה שגרם לו לאבד את השליטה על האוטובוס, להתנגש במעקה הבטיחות ולהתדרדר לתהום של כ-60 מטרים. כתוצאה מכך נהרגו 24 מהנוסעים ועוד 30 נפצעו, מרביתם באורח קשה וקשה מאוד.

השופטת צילה צפת כתבה בגזר הדין: "מידת הפגיעה בערך המוגן של קדושת החיים כה גבוהה ונוראה עת נגדעו חייהם של 24 איש ואישה, רבים אחרים נפצעו בגופן ונפשם במידת חומרה כזו או אחרת, כמו גם דאבת לב יקיריהם של ההרוגים והפצועים. מחיר הדמים נורא כתוצאה מנהיגתו המהירה וחסרת האחריות של הנאשם, אשר לא תאמה את תנאי הדרך והגיעה לשיאה בעת ניסיון העקיפה הסתמי והמיותר שהסתיים בתאונה".

הנהג אדוארד גלפונד בבית המשפט, ב-2008צילום: איציק בן מלכי

עוד כתבה השופטת כי אין מדובר בתאונה שנגרמה בשל בהיסח הדעת, רשלנות או חוסר זהירות רגעית, אלא בהתנהגות מודעת ורצונו של הנאשם לעקוף את אוטובוס התיירים השני. "בתאונת דרכים קשה ומזעזעת בה עסקינן אשר הייתה מן החמורות שידעה המדינה", כתבה השופטת, "נגדעו חייהם של 24 בני אדם ונפצעו רבים אחרים, כל אחד מהם עולם ומלואו עם משפחות, תכניות לעתיד, שאיפות ותקוות הם לעולם לא ישובו ... אחריות הנאשם לקטילת חייהם של כה רבים בשל נהיגה פזיזה וחסרת זהירות מצדיקים ענישה משמעותית".

עם זאת, בית המשפט זקף לזכותו של הנאשם את העובדה כי לא ביצע עבירת תנועה מובהקת, לא נהג בשכרות או תחת השפעת סמים, לא חצה קו הפרדה רצוף בזמן העקיפה ולמרות שנהג במהירות מופרזת, לא היוותה מהירותו חריגה גבוהה מאוד בחוק היבש.

בכתב האישום נגד גלפונד, שהוגש ב-2009, נכתב כי בשעת העקיפה ידע הנהג עד כמה מסוכנת הנסיעה במהירות הגבוהה אליה הגיע במהלך העקיפה, ועד כמה פחותה יכולתו לשלוט באוטובוס הגדוש בנוסעים.  בחקירה ראשונית אמר גלפונד כי נהג האוטובוס השני נסע במהירות 30 קמ"ש, ולכן התרגז ועקף אותו. בית המשפט הרשיע את הנהג בכל האישומים שיוחסו לו בכתב האישום - הריגה, חבלה חמורה ופציעה - וקיבל במלואה את עמדת התביעה באשר לנסיבות התרחשות התאונה. 

זירת תאונת האוטובוס ב-2008צילום: מורי חן

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ