בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
${m.global.stripData.hideElement}
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לשבוע בלבד - מינוי לאתר ב-50% הנחה  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

אישום: נהג משאית ובכירי חברת ההובלות גרמו למותן של שמונה נשים ליד להבים

שלושה חודשים אחרי התאונה, הגישה הפרקליטות כתב אישום בגין גרימת מוות ברשלנות. לפי האישום, הנהג סאלם אבו עאנם הוביל מטען חורג תוך הפרת תקנות הבטיחות ונסע במהירות מופרזת

5תגובות

פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (ראשון) לבית המשפט לתעבורה בבאר שבע כתב אישום נגד נהג המשאית סאלם אבו עאנם, שגרם לתאונת הדרכים בכביש 31 לפני שלושה חודשים, בה נהרגו שמונה נשים מחורה. באופן תקדימי, הוגש גם כתב אישום נגד חברת המשאיות "עוז משא בע"מ" וכמה מבכיריה — מנכ"ל החברה רפאל כחלון, סמנכ"ל התפעול אורן אליהו וקצין בטיחות התעבורה של החברה נחום גלעד. לפי כתב האישום, המייחס לכולם שמונה עבירות של גרימת מוות ברשלנות והובלת מטען ללא שטר מטען, הנהג והחברה לא פעלו בהתאם להוראות הבטיחות בעת הובלת מטען חורג, לא נערכו בדיקות מקדימות ואבו עאנם נסע במהירות מופרזת.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עורך הדין ואדים סיגל, נהג המשאית הוביל שני טרקטורים, עליהם היתה מכונה חקלאית מסוג קלטרת, שהקצה השמאלי שלה בלט לנתיב הנסיעה הנגדי בכביש — שם נסע האוטובוס הנפגע לכיוון היישוב חורה. הקלטרת, שלה שיניים חדות ממתכת, פגעה וחדרה לדופן שמאל של האוטובוס. בעקבות זאת, נהרגו באופן מידי שמונה נשים ועשרות נוסעים נפצעו. בתאונה נהרגו זאנה אבו אטרש, נורה אלעטרש, כאפייה אלעציבי, חדרה הלאלה, מנוה אבו אלקיאען, סמירה נבארי, נעימה אבו שחיטה ופאטמה אבו קיעאן.

"למרות הסיכון הברור שנובע מהמאפיינים של כלי רכב אלו ואופי המטען המובל באמצעותם, לא קבעה (החברה, ש"ס) נהלים מסודרים באשר לבדיקת ההיבטים הבטיחותיים של ההובלה", כך נכתב בכתב האישום נגד החברה, "היא לא ביצעה בדיקה מקיפה באשר לאופי המטען, הסיבות להיותו חורג, הסכנות הטמונות בו ליתר המשתמשים בדרך, המסלול האפשרי להובלתו וסוג הרכב שבבעלותה, שיתאים להובלת המטען מבחינת מבנהו ומבחינת ההגבלות שברשיון הרכב שלו". בפרקליטות מציינים כי כל אחד מהנאשמים תרם את חלקו לתאונה הקטלנית, אך מי שסיפק לנהג את המשאית עם המטען החורג זו החברה ובעלי התפקידים בה.

אליהו הרשקוביץ

לפי כתב האישום, בשל המטען החורג היה על החברה להפעיל רכב ליווי מטעמה עם שילוט המזהיר את יתר הנהגים, אולם זה לא נעשה. את המשאית ליוותה באותו היום יחידת יואב, שהיתה אחראית למנוע הפרות סדר בזמן עבודת הטרקטורים ביישובים בדואים, ולא ליווי תעבורתי של המשטרה כפי שנטען ביום התאונה.

כמו כן, לפי כתב האישום ב"עוז משא בע"מ" לא בדקו את תנאי הכביש במסלול שנבחר מצומת שוקת לכיוון צפון ואבו עאנם הוביל את הטרקטורים תוך הפרת כללי זהירות להובלת מטען חורג. אבו עאנם נסע במהירות מופרזת, 83 קמ"ש, שעלתה על המהירות המרבית של 60 קמ"ש המותרת לו בכלי רכב זה, ורק במרחק של כ-40 מטר ממקום התאונה, החל להאט. כמו כן, הופרו מספר רב של הוראות זהירות, כך לדוגמה על גג המוביל לא הותקן פנס צהוב מהבהב ובחזיתו של המוביל ובחלקו האחורי של הנתמך לא הוצב שלט "זהירות מטען חורג", והוא נמצא זרוק בתא הנהג. בנוסף, קצות הקלטרת לא סומנו באמצעות משולשים זוהרים בצבע אדום לבן, אלא באמצעות סרט סימון בצבע אדום לבן, שלא ניתן להבחין בו מרחוק.

 

 



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו